Hírlevél tippek

május 23, 2024

A közösségi média világában hajalmosak vagyunk elfeledkezni egyéb marketinges eszközeinkről. Az első e-mailt 1971-ben küldte el Ray Tomlinson, azóta pedig az egyik legalapvetőbb formája lett az internetes kommunikációnak. Az emberek többsége rendelkezik e-mail címmel és rendszeresen használják is azt. A Statista becslései alapján naponta 333,2 milliárd e-mailt küldenek és fogadnak az online felhasználók. Ha személyenként nézzük, akkor nagyjából napi 41 e-mailről beszélhetünk, ami évente közel 15 000-et jelent. Ezekből a számokból kiindulva az e-mail marketingben nagyon is megéri gondolkodni, még 2024-ben is. Összegyűjtöttünk még néhány statisztikát, amelyek ráerősítenek a hírlevelek használatának fontosságára!

Nő az e-mailek száma

A Statista és a Wordometer becslései alapján 2025-re személyenként átlagosan napi 45 e-mailt küldenek majd és fogadnak a felhasználók.

Napindító

Átlagosan 5 emberből 3 az e-mailjeit ellenőrzi először, mielőtt bármi mást csinálna az online térben.

Relevancia

2021-ben az USA-ban az internetes felhasználók 15 év feletti korosztályából körülbelül 9-ből 10 ember használta az e-mailt, mint az online kommunikációs forma.

Eredményesség

Az átlagos megnyitási arány egy marketing e-mail esetében 25,4%, míg a kattintási arány átlaga 1,3%.

Előnyben a telefon

Az emberek 85%-a az okostelefonjaikon keresztül érik el a az e-e-mailjeiket.

Fontos a forma

A mobilhasználati statisztikák szerint a mobil e-mail felhasználók 7-ből 10 esetben három másodpercen belül törlik a rosszul formázott üzeneteket.

Az uralkodó

2022-ben a Gmail az amerikai e-mail piac 53%-át birtokolta.

Az e-mail marketing az egyik legköltséghatékonyabb módja annak, hogy növeld ismertséged és rendszeres jelenlétet biztosíts ügyfeleid “postaládájában”. Személyre szabott üzenetekkel és automatizálással jobb ügyfélkapcsolatokat építhetsz ki. Az olvasókat további lépésekre ösztönözheted, például webhelyed vagy blogod meglátogatására, illetve termékeid megvásárlására.

Hogyan kezdd az e-mail marketinget?

Ahhoz, hogy elkezdhesd az e-mail marketinget, először is szükséged lesz egy e-mail listára. A weboldaladon legyen opció a hírlevélre való feliratkozáshoz, például beágyazottan vagy felugró ablakként.  Kínálj valamilyen kedvezményt vagy ajándékot, hogy motiváld az embereket a feliratkozásra. Az emberek akkor iratkoznak fel szívesen, ha úgy érzik, hogy valamilyen plusz értékkel gazdagodnak.

Mire kell figyelni az e-mail marketingnél?

Mivel az e-maileket manapság kifejezetten telefonon tekintik meg, fontos, hogy mobilon és laptopon is megfelelően nézzenek ki. Arra is oda kell figyelni, hogy a levelek a lehető legkevesebb eséllyel végezzék a spam mappában.

Az e-mail méretét 20 KB és 102 KB között érdemes tartani. Ha a levél több mint 102 KB és Gmail-fiókra küldjük, akkor elrejti vagy levágja az e-mail szolgáltató. Ebben az esetben a felhasználóknak külön rá kell kattintaniuk a „Teljes üzenet megtekintése” lehetőségre, hogy meg tudják tekinteni azt. Mindez alacsonyabb kattintási számokhoz vezethet.

A vizuális elemek (pl: animált GIF-ek és kép) érdekesebbé tehetik az üzenetet, de a méret és a felhasználók egyéni internet elérései miatt érdemes ezeket óvatosan használni. Weboptimalizált képek használata ajánlott, mivel azok gyorsabban betöltődnek. A legjobb, ha mellőzük a nagy méretű fájlok csatolását.

Célszerű egy sablon kialakítása, ami illik a márka megjelenéséhez, identitásához. Ezt később könnyebb az éppen aktuális célokhoz, témákhoz variálni. A szöveg legyen világos, tömör és könnyen olvasható. A címek legyenek kiemelve, a szöveg pedig legyen rövidebb, átlátható részekre tördelve.

A küldés időpontjára is oda kell figyelni. Amennyiben túl korán vagy túl későn megy el az üzenet, könnyen elveszhet a postafiók sűrűjében. Az optimális küldési idő függ a közönségtől, a márkától és a tartalomtól. Tesztekkel lehet meghatározni, hogy melyik napon és melyik időpontban a legideálisabb az e-mailek elküldése.

Érdemes automatizált e-maileket is alkalmazni. Ezekkel azonnali üzeneteket, üdvözlő sorokat, hírleveleket, vásárlási értesítéseket és elhagyott bevásárlókosarakról szóló emlékeztetőket lehet küldeni a felhasználóknak. Idő és energia spórolható meg a használatukkal. Statisztikailag több mint kétszer akkora nyitási aránya van és 6-szorosan nagyobb bevételt generálnak a nem automatizált levelekkel szemben.

5 egyszerű tipp, hogy sikeresebbek legyenek a hírleveleid!

Ha ezt a cikket olvasod, valószínűleg azok közé a sikeres vállalkozók közé tartozol, akik kihasználják a hírlevelek adta szerteágazó lehetőségeket. Akkor se aggódj, ha még nem küldesz rendszeres emaileket ügyfeleidnek, a blog elolvasása után biztosan kedvet kapsz majd hozzá. Sok marketing eszközzel szembe állítva a hírlevelezés egy nagyon költséghatékony eszköz, amely kivívhatja a célcsoportunk figyelmét, elköteleződést válthat ki az ügyfeleinkből és csatornát teremthet nekünk az aktualitások közvetítésére. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk neked a rengeteg tippünkből 5 könnyen beépíthető, de annál hasznosabb taktikát, amelyek színt varázsolhatnak a te hírleveleidbe is!

Ne hagyd ki a tárgymező adta lehetőségeket!

Tudtad, hogy egy jól megírt tárgy mező 50%-al növelheti az email megnyitások arányát? Nagyon nagy szerepe van ennek az egy mondatnyi üzenetnek, ugyanis többnyire ez alapján döntik el a feliratkozóid, hogy elolvassák vagy a kukába küldik a leveledet. A kukába került levelek 85%-a bizony úgy kerül oda, hogy az ügyfelek irrelevánsnak találták a tárgysorát. Törekedj arra, hogy egyértelmű ajánlatok, aktuális üzenetek és személyes megszólítások kerüljenek a hírleveleid tárgy mezőjébe, valamint kerüld a kattintásvadász mondatokat. A számok használata is jó ötlet lehet, hiszen egyrészt rövidítik a mondatot, másrészt figyelemfelkeltőek.

Példák ötletes tárgy mezőkre:

  • JetBlue: Lemaradsz a csattanóról
  • Mary Fernandez: Meglepetés ajándék Neked! (csomagold ki)
  • Manicube: *Ne nyisd ki*
  • Eater Boston: Hol sörözzünk? (Küldve szerda reggel 6.45-kor).
  • The Muse: Szeretünk elhasználtak lenni
  • Sephora: Ezeket viselik a sztárok
  • Topshop: Bemutatlak az új farmerodnak

Te melyikre kattintanál?

Ajándékozz a különleges alkalmakra!

Ha szeretnéd elérni, hogy a feliratkozóid érezzék, hogy különlegesek és fontosak a számodra, akkor ragadj meg minden alkalmat, hogy kifejezd ezt. Lepd meg őket egy ajándék termékkel a szülinapjuk alkalmából, küldj nekik kedvezményes kupont karácsonyra, locsold meg őket virtuálisan húsvétkor! Ne feledd, ha ilyesmivel szeretnél kedveskedni, akkor a feliratkozó űrlapodon kérd el a számodra fontos információkat, például a nemet és a születési időt.

Találd meg az egyensúlyt a tartalom és a sales között!

Az Adobe 2018-as kutatása fényt derített arra, hogy a feliratkozók nagy része (39%) szerint a hírlevelekbe több tartalom és kevesebb termék eladás kellene. Az email marketinget ezért nem érdemes úgy tekinteni, hogy az csak egy közvetlen eladási eszköz, inkább arra fókuszáljunk, hogy használjuk az elköteleződés kivívására, amely közvetett eladásokat hoz majd nekünk. Legyen akár az email 90%-a edukációs tartalom és csak a maradék 10% legyen konkrétan a termékről szóló rész vagy esetleg kedvezményes kupon. Figyeld meg, hogy mennyivel kevesebb leiratkozód lesz utána!

A rendszeresség a kulcs!

A hírlevelezés egyik kulcsa a rendszeresség. A rendszeresség alatt most nem az évi egy emailt kell érteni, sokkal inkább a heti egy alkalmat. Segíthet a rendszeresség kialakításában, ha valamilyen sorozatot indítunk, amelyet olvasóink várhatnak minden héten ugyanabban az időpontban. Szuper példa erre Tim Ferriss megoldása, a „5-Bullet Friday”, amely sorozatában minden pénteken 5 érdekességét oszt meg amikkel azon a héten találkozott. Igen, jól emlékszel, ez az a hírlevél, amely elhíresült a sok kattintás miatt összeomló weboldalakról…😊 A lényeg tehát hogy ne hagyd kihűlni az email listádat, küldj legalább heti egyszer egy érdekes és hasznos tartalmakkal teli emailt a feliratkozóidnak!

A Forbes magazin „Espresso” című hírlevelében olvasási idő szerint osztja fel a részeket.

Hogyan fog kiderülni, hogy hatékony-e a hírleveled? Tesztelj!

A legsikeresebb hírlevél verziók megtalálásának egyik nagyon jó eszköze az A/B tesztelés. Ennek ellenére az Oma kutatásából az derült ki, hogy a részt vevő vállalkozások 65%-a nem alkalmazza ezt, 12% pedig nem is értette ezt a kérdést. Kár elszalasztani a tesztelés nyújtotta lehetőséget, hiszen nagyon egyszerű alkalmazni. A lényege csak annyi, hogy a szegmenseink egyikének a hírlevelünk egyik verzióját küldjük el, a másik szegmensnek pedig a másikat. Ezután már egyszerűen megfigyelhetjük, hogy melyik verzió lesz a hatékonyabb. Arra azért figyeljünk oda, hogy egyszerre egy dolgot, például a szöveg hosszúságát vagy a beillesztett képet változtassuk meg, hogy biztosak lehessünk benne, hogy amiatt a tényező miatt lett sikeresebb az egyik verzió.

Összességében tehát arra kell odafigyelned, ha jó hírlevelet szeretnél, hogy minél egyedibb és személyre szabottabb, értékes tartalmakat foglaljon magába. Vedd komolyan a tárgymezőt, hiszen ez lesz az, ami a leveled elolvasására sarkallja majd a feliratkozódat. Használd ki a kínálkozó ünnepeket és folyamatosan lepd meg valamivel az ügyfeleidet az év során. Koncentrálj inkább mindig a tartalomgyártásra a konkrét termékeladással szemben. Tedd mindezeket rendszeresen, hogy tényleg működjön is a képlet. És végül, de nem utolsó sorban, mindig tesztelj, hogy egyre jobb lehess!

 

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.