Miért fontos a csomagolás? Kreatív megoldások a világ minden tájáról!

február 3, 2024

Tudjuk, hogy nem a méret a lényeg és nem a külső számít…hanem a tartalom és a funkcionalitás. Ennek ellenére egy-egy ötletesen megtervezett, kreatív csomagolás még a lojális vásárlókat is képes elcsábítani. A kreatív kinézet sikeresen felhívhatja a fogyasztók figyelmét, segít, hogy később is emlékezzenek ránk és megkülönböztet minket a konkurenciától (megint ez a USP). Ezen kívül nem elhanyagolható, hogy növeli a vásárlói élményt és az elégedettséget. Érdemes olyan csomagolást tervezni a termékeinknek, amelyek egyeznek a márka személyiségével, értékeivel és valamilyen formában kiemel a többi piaci szereplő közül. Hoztunk néhány példát, amelyek ihletet adhatnak az ötletes és emlékezetes csomagolásokhoz!

Szénhidrátból kockahas? Lehetséges!

Egy Taiwanban található pékség, a Wu Pao Chun rendesen meglepte vásárlóit, amikor legújabb, szénhidrát csökkentett zsemléiket hatosával, kockahas kinézettel kezdték árusítani. A csomagolás úgy néz ki, mintha valaki felhúzná a pólóját, megmutatva az izmos kockahasát, amely jelen esetben 6 zsemle. A boltba látogatók humorosnak találták az ötletet, fotókat készítettek amiket megosztottak az interneten (egyik kedvencünk az UGC). Nagyon gyorsan, nagyon népszerű lett a tartalom és egyre többen kezdtek el érdeklődni a pékség iránt. Hála a kreatív megközelítésnek, sokkal nagyobb közönséget értek el, mint egyébként. Ráadásul organikus, más fogyasztók ajánlásával!

Design: Wu Pao Chun

Éhes mókus

Sok rágcsáló, mint például a mókusok, a pofazacskóikban hordozzák az összegyűjtött élelmet, ilyenkor pedig kifejezetten aranyos látványt nyújtanak! Ezt a koncepciót ragadta meg a Hrum-Hrum márka, amikor megalkották zsákszerű, oldalt kidudorodó, állatkás csomagolásaikat. A mogyorót, napraforgót és mandulát jól megkülönböztethető, eltérő színű mókusok tartják a “szájukban”. A csomagolás könnyen megragadható, szállítható így napközben akár magunkkal is vihetjük, ha például egészséges snacket szeretnénk vinni a munkahelyünkre vagy a gyerekeknek az iskolába! Egyszerre praktikus és cuki!

Design: Constantin Bolimond
Illusztráció: Vareyko Tamara

Tészta gubanc

Nikita Konkin által tervezett csomagolás nem marad láthatatlan a többi termék között. A különböző alakú tészták csomagolását úgy tervezték meg, hogy egy-egy női frizuraként jelenjen meg. Annyira egyszerű és mégis nagyszerű megoldás. Rendkívül kreatív megközelítés, biztosan megmarad az emlékeinkben, és ez ez számít, nem igaz?

Design: Nikita Konkin

Bor és fiatalság

A Public House Wine-t három barát alapította, akiknek az volt a célja, hogy egy laza bor márkát hozzanak létre. A szokásos palackozás helyett dobozba töltötték az alkoholos italt, ami egy kis csappal is rendelkezik. Sőt, műanyag poharak is járnak hozzá. Ezekkel a részletekkel tökéletes választás a fiatalok számára baráti összeülésekhez, házibulikhoz. A vörösbor burgundi, a fehér pedig kék csomagolásban érhető el, így könnyen megkülönböztethetőek. A kinézet eltér a megszokottól, de tökéletesen passzol a célközönség igényeihez!

Design: Barrel

Frissen a sütőből

A Thelma’s Treats egy családi vállalkozás, akik jégkrém-szendvicseket és kekszeket készítenek, amelyeket házhoz szállítással értékesítenek. A sütemények doboza belülről emeletes, kívül pedig tűzhelyet ábrázol. Amikor kivesszük a kekszeket, pont olyan érzést nyújt, mintha frissen a sütőből érkeznének! A dizájn az otthonos ízeket és a márka egyszerű gyökereit is szimbolizálja.

 

Design: Saturday Manufacturing

A kevesebb néha több!

A Mr. Smith sampon és kondicionáló termékei a színes, díszes csomagolás helyett teljesen ellentétes irányt választottak! A csomagolás egyszínű, rikítóan fehér, egyszerű, fekete felirattal. A letisztultsága az, amely magára vonja a vásárlók figyelmét. Főleg a kozmetikai termékek között, amikre egyébként jellemző a díszes csomagolás.

Teljesen egyedi!

Az eCreamery 2007 óta készít dobozos jégkrémeket. Nem csak az ízek, hanem a csomagolás is innovatív. A jeges édességek külseje teljesen személyre szabható. Az egyediség jegyében természetesen a megrendelőtől függ a színválasztás és a felirat is. A fogyasztó ezáltal jobban kötődik a termékhez és szívesebben választja ezt az édességet.

Paso Coffee

Nem hagyhatjuk ki a sorból kedvenc kávénkat sem, a Paso Coffee-t. Miért szeretjük? Talán, mert születésétől fogva követjük az útját, és részt vettünk a tervezésben, miközben minket is átjárt a Paso Csapatot körülvevő szenvedély. Emellett erőt adott a vállalkozónőknek adott, teltházas előadás előtt. Lehet elfogult vagyok, vállalom 🙂

Design: Innoversity

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.