Black Friday kampányok – az akció már nem hívószó

november 7, 2023

Noha a legtöbben már a karácsonyi kampányokat tervezgetik, nem szabad elfeledkeznünk a november legnagyobb eseményéről, a Black Friday-ról sem. Mindenki szereti a jó ajánlatokat, a Fekete Péntek alatt ezek szinte minden üzletben megtalálhatóak. Ha azt akarjuk, hogy a potenciális vásárlók minket válasszanak, azt az érzést kell kelteni bennük, hogy kihagyhatatlan lehetőség áll előttük (persze, nem olyan televíziósvásárlásos-módon). Nulladik lépésben fel kell hívnunk magunkra a fogyasztó figyelmét, okot kell adnunk neki, hogy nálunk nézzen szét először. Most összeszedtünk néhány kreatív kampányt a tengerentúlról, amelyek inspirációként szolgálhatnak a hazai vállalkozások számára is.

PlayStation: Sneak Peek

Egyes márkák az impulzív vásárlások elérésére fókuszálnak, a PlayStation ezzel szembe menve, 2018-ban rövid videót tett közzé a leárazásra kerülő legnépszerűbb termékeikről. Nem csak az árucikkek neveit, de az elkövetkezendő akció mértékét is közzé tették, valamint fontos információként a leárazás kezdetének pontos időpontját is feltüntették.

A vásárlók így előre meg tudták tervezni a vásárlásaikat és izgatottan várták, hogy a kívánságlistájukon szereplő dolgokhoz kedvezményesen juthassanak hozzá. Az érdeklődés felkeltésével és a tervezésre hagyott idővel a cég a leárazás megkezdésétől kezdve képes volt nagy számú eladásokat produkálni. A vásárlók már készenlétben álltak, teljes tudatában annak, hogy mit akarnak venni és így minimalizálódott a kasszánál oly sokszor bekövetkező hezitálás, gondolkodás.

Walmart: Unwrap the Deals

A Walmart amerikai üzletlánc 2020-ban, a pandémia ideje alatt egy kifejezetten innovatív Black Friday stratégiát dolgozott ki. Létrehoztak egy filtert, amellyel a felhasználók “kibonthatták” az akciós ajánlatokat és meg is nyerhették azokat. Továbbá ez volt az első olyan filter, amely videóban is lehetővé tette a megjelenő termékek vásárlását. Ha rákattintottak az ajánlatok gombra, az egyből a Walmart weboldalára irányította őket. A kampány népszerűsítése érdekében hat TikTok influencerrel léptek kapcsolatba, akiknek hála gyorsan és széles körben tudott terjedni a játék. A #UnwrapTheDeals népszerűségéhez hozzájárult a rendelkezésre álló technológia használata, a TikTok marketinges felületként való alkalmazása továbbá a vásárlók bevonása és interaktivitásra buzdítása.

https://www.youtube.com/shorts/4mApviJBkt8

22 Days Nutrition: Are you ready to solve the mystery?

A növényi alapú étrendkiegészítőket forgalmazó cég a Walmarthoz hasonlóan, az emberek kíváncsiságát és a játékra való hajlamát használta ki. Emailben minden vásárlójuknak küldtek egy titkos kuponkódot, amelyről annyit lehetett tudni, hogy 20 és 50% között bármilyen értéket képviselhetett. Amennyiben meg akarták tudni a választ, vásárolniuk kellett.

Barnes and Noble: #BNSSignedEditions

A kedvezmény nem az egyetlen olyan dolog, ami vásárlásra ösztönözheti a fogyasztót. Az amerikai könyvárusító lánc 2016-ban a megszokott akciók helyett valami újdonsággal állt elő a Black Friday alkalmából. Elismert íróktól több, mint fél millió autogrammal ellátott könyvet dobtak piacra. A kampány rendkívül sikeres volt, ennek oka lehet, hogy az emberek alapvetően is szeretik a limitált dolgokat, de egy kedvelt személy aláírásával ellátott könyv személyes kincsként is felfogható, tehát az érzelmek is szerepet kapnak a vásárlás során.

IKEA: #BuybackFriday

A mai fogyasztók nagy része tisztában van a fenntarthatóságra való törekvés fontosságával ezért jól reagálnak azokra a kampányokra, amelyek a globális problémákat is figyelembe veszik. Az IKEA 27 országban indította el a #BuybackFriday elnevezésű programját, amelynek keretén belül az emberek visszahozhatták a régebben vásárolt termékeiket, cserébe pedig akár az eredeti ár 50%-ával megegyező vouchert kaphattak. Az árucikkeket, amiket nem lehetett újra eladni, rászorulóknak adományozták. Ez a kampány nem csak a saját profitjuk növelésére koncentrált, a vásárlói csoportján kívül eső közösségeknek is tudott nyújtani valamit.

A Black Friday egy különleges alkalma az évnek, ami lehetőséget ad arra, hogy a cégek igazán kreatív stratégiákat alkossanak meg annak érdekében, hogy a vásárlók és ők maguk is jól járjanak. Reméljük sikerült olyan példákat hoznunk, amelyek kellőképpen szemléltették, hogy nem csak egy megközelítése létezik a Fekete Pénteknek. A szemléletváltás és az innováció elengedhetetlen a siker érdekében, ha pedig elkezdjük, sosem szabad abbahagyni!

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.