Innoversity kisokos: mire kell figyelned, ha SEO-optimalizált blogcikket szeretnél írni?

augusztus 29, 2023

SEO: a digitális marketing három varázslatos betűje. Mágia, amivel már nagyon sokan nagyon sok pénzt kerestek. Az Innoversity továbbra is a kisvállalkozások barátja, ezért próbáljuk a MAGIC-ot egy kicsit árnyalni. Világos, hogy egy SEO szempontból tökéletes blogposzt elkészítéséhez számos fontos tényezőre kell odafigyelni. Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a tényezőket, amelyek figyelembe vételével SEO szempontból hatékony és jól rangsorolt tartalmakat hozhatsz létre. De mi is pontosan a SEO (keresőoptimalizálás, Search Engine Optimization)? Röviden, a SEO az a folyamat, melynek során weboldaladat és tartalmadat optimalizálod annak érdekében, hogy a keresőmotorok könnyebben megtalálják és előrébb sorolják az organikus találatok között. Az organikus találatok azok a találatok, amelyekért nem fizetsz. A SEO tehát nem csak a láthatóság növeléséről szól, hanem arról is, hogy a megfelelő közönséget érd el, amely valóban érdeklődik az általad kínált termékek vagy szolgáltatások iránt. Az alábbiakban számos témát érintünk a kulcsszavaktól a strukturált alcímeken keresztül a CTA gombig.

Miről lesz szó?

Az Innoversity SEO optimalizálási kisokosával nem leszel az egyik napról a másikra SEO szakember, de a saját kisvállalkozásod tartalomelőállításában sokat léphetsz előre a segítségünkkel.

Ahogy az úttörőknél is volt 12 pont, úgy a SEO optimalizált blogoknál is van 15 pont. A lenti SEO optimalizálással foglalkozó szakmai cikkben az alábbi témákat járjuk körül:

  • Kutatás és kulcsszavak
  • Minőségi és érdemi tartalom
  • Címsorok használata és a Meta leírás
  • Strukturált alcímek alkalmazása
  • Linképítés: belső és külső linkek
  • Optimalizált képek használata
  • Reszponzív Design
  • Megfelelő sebesség és teljesítmény
  • Social Media megosztási lehetőségek
  • Google Search Console és Analytics alkalmazása
  • Rendszeres és folyamatos frissítése a tartalomnak
  • Használhatóság és olvashatóság
  • Megosztható és interaktivitásra ösztönző tartalom előállítása
  • Sémák és strukturált adatok használata – leginkább a Google kedvéért
  • Cselekvésre ösztönzés (Call to Action) gombok tudatos alkalmazása

Kizárólag az online marketinggel barátkozó, vagy már foglalkozó szakmai Olvasóink kedvéért emeljük, ki, hogy ez egy igen hosszú Google SEO optimalizált felsorolás, teli releváns kulcsszavakkal . Az a célunk, hogy ezekkel a tanulságokkal felfegyverkezve bárki képes legyen fejleszteni saját weboldalának vagy blogjának online láthatóságát, és ezáltal több látogatót és potenciális ügyfelet vonzzon.

A cikk célja, hogy átfogó, mégis könnyen érthető útmutatást nyújtson azoknak, akik szeretnének megismerkedni a SEO alapjaival és megérteni, hogyan lehet ezt a rendkívül fontos online marketing eszközt hatékonyan alkalmazni. Nem szükséges mély szakértelem a témában, mindent lépésről lépésre fogunk átvenni, hogy bárki könnyen követhesse.

Akkor tekintsük át az egyes témákat röviden, mert így is hosszú lesz a blog – kizárólag a SEO optimalizálásra fókuszálva!

Kutatás és kulcsszavak

Nyilván meg kell érteni a mögöttes logikáját a tartalmak előállításának. Ez nem fog egyik percről a másikra menni, de van néhány alapelv, amelyek segítségével repülőrajtot vehetsz:

Használj releváns kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a témához és a célközönséged érdeklődéséhez. Persze rögtön jön a kérdés, hogy honnan tudhatnám, hogy mik a releváns kulcsszavak SEO optimalizálás szempontjából. Néhány javaslat:

  • Egyrészt tudod mi a releváns tartalom és mik a jó kulcsszavak, mert ezzel foglalkozol. Ha nem, akkor más problémák is vannak…
  • Másrészt AI barátunk sok támogatást tud biztosítani.
  • Harmadrészt n darab különböző szoftver elérhető, ami erre lett kifejlesztve, hogy segítsen (SEMrush, Ahrefs, Ubersuggest, stb.).
  • Negyedrészt a Google is segít – ha már erre lett kitalálva…

Alkalmazz releváns kulcsszavakat a cím, bekezdések és alcímek között, de ne ess túlzásba! Néhány praktikus alapszabály:

  • A címben általában szerepel a fő kulcsszó.
  • A lead-ben (vezető leírásban) is szerepel a fő kulcsszó.
  • Az alcímekben szerepelnek a másodlagos kulcsszavak.
  • A szövegben szerepelnek a szemantikus kulcsszavak.

Long-tail vs. short-tail kulcsszavak

A kulcsszavakat általában két fő kategóriába sorolhatjuk: long-tail és short-tail.

  1. Short-tail kulcsszavak: Ezek az egy vagy két szóból álló általános kifejezések, például „csempézés” vagy „autó”. Míg ezek a kifejezések magas keresési volument hoznak, a verseny is általában nagyon magas, és nem célozzák meg egy konkrét közönséget.
  2. Long-tail kulcsszavak: Ezek az három vagy több szóból álló specifikus kifejezések, mint például „milyen csempét válasszak a fürdőszobába” vagy „hogyan válasszam ki az ideális családi autót”. Míg ezeknek a kulcsszavaknak alacsonyabb a keresési volumene, sokkal kisebb a verseny, és specifikusabb célközönséget érnek el

Minőségi és érdemi tartalom

Azért ne felejtsük el a sok marketing mellett, hogy ez azért a szélesebb érdeklődői kör tájékoztatásáról, edukációjáról szól. Felelősség is, hogy ne állíts elő szemetet! Készíts részletes, informatív és értékes tartalmat. A tartalom legyen releváns és hasznos a Látogatók számára. Egyszerűen szánd rá az időt és figyelmet, ha már írsz…

Másrészt rendkívül fontos, hogy tudatosan kerüld a tartalom duplikációját, azaz ne másold le se saját, se mások cikkeit. Egyrészt azért mert nem szabad, másrészt azért, mert a csúnya figyelőrendszerek meg is fognak büntetni érte!!

Címsor és Meta leírás

Ezek egyszerűen faék egyszerűségű praktikus javaslatok a SEO optimalizálás tekintetében, amiket viszont illik betartani:

  • Az oldal címsora legyen rövid, figyelemfelkeltő és tartalmazza a releváns kulcsszavakat.
  • A Meta leírásban foglald össze a cikk tartalmát röviden és vonzóan – szintén kulcsszavakkal megtámogatva.

Strukturált alcímek

A robot imádja az alcímeket, ezért két dologra feltétlenül figyelj oda:

  • Használj alcímeket (H1, H2, H3 stb.), hogy strukturáltan bemutasd a tartalmat.
  • Alcímekben is használj kulcsszavakat, de legyenek figyelemfelhívók, érthetők – akár a témában annyira nem jártas Olvasó számára is.

Linképítés: belső és külső linkek

Számos cikk foglalkozik a linképítés művészetével. Valóban rendkívül fontos dolog. Itt is csak a legfontosabb praktikus jótanácsok:

  • Helyezz el releváns belső linkeket más oldalakra a saját webhelyeden.
  • Linkelj át (keresztben) a saját másik cikkeidre. Kattogtasson a potenciális Ügyfél nyugodtan – pontosan a tájékozódás érdekében.
  • Adj hiteles külső linkeket megbízható forrásokra, amelyek támogatják a tartalmadat.
  • Ha meg látogatott oldalról külső link mutat a Te tartalmadra, lehet pezsgőt bontani 🙂

Optimalizált képek használata

A képeket a Google is szereti, másrészt tényleg színvonalasabb tartalmakat tudsz előállítani. Néhány praktikus javaslat:

  • Használj jogtiszta képeket! a tisztesség is ezt kívánja, illetve számos későbbi kellemetlenségtől óvod meg magad. Nem tudod hol keresd őket? Segítünk, egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttük.
  • Használj valóban a téma szempontjából releváns képeket, és adj hozzá a képek ALT attribútumába leírást kulcsszavakkal.
  • Válaszd mindig a megfelelő képformátumot (általában JPEG vagy PNG) a sebesség optimalizálása érdekében.
  • És ha még a képeket optimalizálod is, akkor minden szükséges lépést megtettél.

Reszponzív tartalom és design

Bizony az arányok egyre jobban eltolódnak az okostelefonos megjelenés irányába. (Jelenleg már 75-80% a becslés). Nagy eredmény, ha a SEO optimalizált cikked jól megjelenik a saját asztali gépeden. Ettől csak egy jobb eredmény van, ha sikerül megoldanod, hogy mindenhol jól jelenjen meg. Amire különösen figyelj: érd el, hogy a blogposztod mobilbarát legyen, és jól nézzen ki különböző eszközökön.

Sebesség és teljesítmény

Nem ragoznánk… Az unokatestvér által csinált, baráti szerverekre kihelyezett „Móricka-honlapok” ideje lejárt. A megoldás itt is egyszerű: normális oldal, normális szolgáltató. A többi 2023-ban felesleges kalandvágy. Ha szakmailag foglaljuk össze: Tudatosan csökkentsd az oldalletöltési időt, mert a lassú oldalak rossz élményt nyújtanak a látogatóknak és a Google is kedvezőtlenül értékeli őket.

Social Media Megosztás

A közösségi média és a SEO (Keresőmotor-Optimalizálás) első pillantásra két különböző területnek tűnhetnek, de valójában szorosan összefüggnek egymással. A közösségi megosztások és az online interakció, például a kommentek, jelentős befolyással lehetnek egy weboldal keresőmotor-rankingjére. Ha valóban minőségi tartalmat készítettél, azt az Olvasók értékelik. Sőt, szeretnék másoknak is megmutatni. Pontosan ennek érdekében adj lehetőséget a látogatóknak, hogy könnyen megoszthassák a tartalmat a közösségi médiában.Amikor egy tartalom gyakran megosztásra kerül a közösségi médiában, az a keresőmotorok számára egyfajta minőségi jelzőként szolgál. A gyakori megosztás azt sugallja, hogy az adott tartalom releváns és értékes a felhasználók számára, ezáltal növelve az oldal hitelességét és autoritását. Ez közvetve segítheti az oldal jobb pozícióba kerülését a keresési eredményekben.

Google Search Console és Analytics

Ez csak beállítás kérdése, de nem szabad elfelejteni: csatlakoztasd a webhelyedet a Google Search Console-hoz és Analytics-hez a teljesítmény figyeléséhez és optimalizálásához.

Rendszeres és folyamatos frissítése a tartalomnak

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a honlap elkészül és többé nem foglalkoznak vele. Több oldalról is butaság. Egyrészt az Ügyfeleid is igénylik az aktuális tartalmakat, másrészt a Google is értékeli a folyamatos megújulást…Szintén leegyszerűsítve az alapvető jótanácsot: tartsd frissen a tartalmad, rendszeresen adj hozzá új és releváns információkat! Erre zseniális megoldás a szakmai blog, a releváns információk, az aktualitások című aloldalak. Csak maradjon elég időd erre a feladatra is!

Használhatóság és olvashatóság

Soha nem szabad elfelejteni, ez a dolog is az ügyfélélményről szól. Különböző felkészültségű emberek, különböző eszközökről olvassák az Általad előállított tartalmakat. Nyilván nincsenek kőbe vésett alapigazságok, de két praktikus javaslat:

  • Gondoskodj a könnyen olvasható betűtípusról és betűméretekről – telefonra is gondolva!
  • Ne írj túl hosszú bekezdéseket vagy mondatokat, hogy könnyen áttekinthető legyen a tartalom.

Megosztható és interaktív tartalom

Az egyik legpraktikusabb javaslat – és még mindig hinni szeretnénk benne – az alábbi: készíts olyan tartalmat, amelyre az emberek szívesen hivatkoznak és megosztják másokkal. Ha ilyet sikerült alkotnod, akkor az Olvasók meghálálják – leginkább megosztásokkal és pozitív kommentekkel.

Sémák és strukturált adatok használata – leginkább a Google kedvéért

Ahogy a „hőskorban” mondtuk: „etesd a robotot is”… Ettől persze ez sokkal összetettebb kérdés, de a jól megírt cikk a szakmai tartalom mellett valóban Google SEO optimalizált is. Pontosan ezért egy gyakorlatban használható javaslat: használd a sémákat és strukturált adatokat, hogy a keresőmotorok jobban megértsék a tartalmadat és kiemelhessék a keresési eredményekben.

Cselekvésre ösztönzés (Call to Action) gombok tudatos alkalmazása

Végül, de nem utolsó sorban: hacsak nem általános látogatás az Olvasó célja (és a Tiéd), akkor praktikus elősegíteni a következő lépést. Ezt támogatják a CTA gombok. Ha megint egyszerűsíteni szeretnénk, akkor jöhet az általános javaslat: „helyezz el cselekvésre ösztönző elemeket, például gombokat, vagy linkeket, amelyek arra ösztönzik a látogatókat, hogy további lépéseket tegyenek”. No most jött el a pillanat, amikor az elmélet és a gyakorlat találkozik.

Ha betartottad a SEO szempontból optimált blogposzt készítésével kapcsolatos javaslatainkat, akkor semmi más dolgod nincs, „csak” CTA-gombok kihelyezése. 🙂

Zárásként

Az SEO szempontból optimált blogposzt elkészítése időigényes lehet, de a bemutatott megoldások figyelembevételével és tudatos alkalmazásával hatékonyan növelheted munkád eredményességét.

A fenti keresőbarát technikák alkalmazása segít abban, hogy a blogposztod valóban jobban teljesítsen a keresőmotorok szempontrendszere szerint és tényleg hozzájáruljon webhelyed láthatóságához és hitelességéhez. Hidd el, ezek betartásával valóban komoly fejlődést fogsz elérni a SEO területén.

Ha szeretnél hasonló profi cikket, amit akár néhány kiemelkedő forgalommal bíró oldalakon el is helyezünk Neked, akkor keresd az Innoversity Csapatát!

Dr. Imreh Szabolcs - Sorozatvállalkozó, vállalkozásfejlesztő, docens és Apa

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.