Valentin-napi kampányok a nagyvilágból

február 5, 2023

A Valentin-napot lehet szeretni és nem szeretni, de ha már itt van,  akkor használjuk ki a szerelem ünnepét és alakítsuk hozzá egy kicsit a marketingtevékenységünket! Nem kell feltétlenül teljes kampányokat szerveznünk köré, sokszor elég, ha egy-egy szívhez szóló közösségi média posztot vagy egy vicces akciót találunk ki. Összegyűjtöttünk néhány inspirációt a nagyvilágból…

A Nissan Valentin-napi meglepetése 

A Nissan autógyártó cégtől minden évben várhatunk egy különleges és ötletes Valentin-napi design-t, ami a közösségi média felületeiken és óriásplakátjaikon is megjelenik. Ezek a képek általában a szív szimbólumot igyekeznek minél kreatívabban megjeleníteni, vegyítve az autók különböző elemeivel. Néha egy lámpa világít pont szív alakban, máskor a kocsi-kulcsok elhelyezése adja ki pont a szerelem jelképét.

A sikeres marketingmegjelenéshez sokszor nem is kell rengeteg energiát vagy pénzt befektetnünk, van, hogy egy-egy egyszerű de kreatív ötlet is célba érhet! Egy szerelmes design pont ilyen lehet Valentin-napon!

A WWF „Love it or lose it” kampánya

A WWF környezetvédelmi szervezet „Szeresd vagy veszítsd el” kampányában a Valentin-napi szeretetet a természet irányába szerette volna fordítani. A vállalat legfontosabb célja, hogy felhívja a figyelmet bolygónk védelmére vagy éppen az elvesztésének veszélyeire. Ezt formálták tökéletesen egyértelmű üzenetté a szerelem ünnepének alkalmából. Készült a bolygót érintő fenyegetésről és a védelem lehetőségéről videós és képes tartalom egyaránt.

Ebből is láthatjuk, hogy szinte bármilyen cégnek lehet Valentin napi kampánya, bármely terméket vagy szolgáltatást lehet ilyenkor hirdetni, ha elég kreatívan állunk hozzá! A szerelem vagy szeretet gondolata az, amelyet meg kell ragadnunk és összekötnünk a vállalatunk értékeivel!

A KFC és a Deliveroo limitált kiadású gyűrűje

A KFC étterem és a Deliveroo futárcég úgy döntött, hogy együttműködnek ezen a jeles ünnepen. Megalkották az agyagból készült, ikonikus KFC kosarat ábrázoló gyűrűt, amelyet a Deliveroo-n keresztül, egy KFC kosár megrendelésével kaphattak meg az éhes szerelmesek. A kampány hatalmas siker lett, voltak olyan KFC rajongók, akiket ezzel a gyűrűvel kért meg a párjuk Valentin-napon, nyilván ezzel számtalan UGC-et generálva.

Több vállalat együttműködése és közös kampánya sokszor a legkülönlegesebb ötleteket eredményezi! Ne féljünk belemenni a partnerkapcsolatokba akár csak egy-egy alkalom erejéig, akár hosszabb távra szólóan!

A Nike limitált kiadása, avagy „love is in the Air”

Valentin-nap alkalmából a Nike egy limitált kiadású termékekkel, és azon belül is egy különleges cipősorozattal készül, amelynek az éke a szuper szívecskés Nike Air Force 1. Az egyik legnépszerűbb modellt választották ki, amelyet piros pipával, szívekkel és rózsaszín részletekkel díszítettek fel. A többi Valentin-napi kiadású lábbeli a visszafogottabb stílus kedvelőinek kedvez, azokon ugyanis csak egy-egy rózsaszín vagy piros pipa az, ami a szív ünnepére utal.

Az ünnepi kiadású termékek nagy forgalmat képesek termelni! Ha egyszerűbb megoldásokban gondolkodunk, akkor elég ha csak a termékünk csomagolását alakítjuk a szerelem ünnepéhez, például egy-két jól elhelyezett szívvel!

A Durex figyelemfelkeltő kampánya

 

A Durex mókásra vette a formát a Valentin-napi hirdetésével. A szokásos ünnepi jókívánság mellett azt is kívánta a vásárlóinak, hogy ne érje őket meglepetés gyermeknapon. Ezzel viccesen, de figyelemfelhívóan szerették volna emlékeztetni az embereket a védekezés fontosságára, amelyre persze tökéletes megoldást nyújt az ő termékük!

A gerilla marketing és a humor mindig egy jó megoldás, ha szeretnénk a figyelmet magunkra vonni, nem hétköznapi módon!

A Valentin-napra is igaz tehát, hogy minél kreatívabb a marketing, annál nagyobb sikereket fog generálni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek világmegváltó ötletekkel kell előállni, hiszen sokszor a kevesebb néha több és egy szerelmes felirat a süteményes dobozon is rengeteg vásárlást hozhat. Ha igazán bevállalósak vagyunk, akkor próbálkozhatunk anti-valentin kampányokkal is, ezzel rengeteg szingli szívéhez közel kerülve. A lényeg, hogy ha tehetjük, ne hagyjuk ki ezt az ünnepet üzleti szempontból sem, ugyanis meglepően sokat lendíthet a számainkon!

Nincs még ötleted a kampányodhoz? Mutatunk néhányat:

❣️Első lépésként döntsd el, hogy egyáltalán meg akarod-e lovagolni a lehetőséget. Ha nem illik a Valentin-naphoz a terméked vagy szolgáltatásod, páros kedvezményt még akkor is adhatsz. A kérdés csak az, hogy megéri-e neked?
❣️Ugyanez érvényes a játékra is. Ha nem igazán szerelmeseknek való meglepetéseket árulsz, akkor például indíthatsz egy olyan játékot, melyben ha egy adott időszakon belül megvásárolja a termékedet/igénybe veszi a szolgáltatásodat, akkor a vásárlók között Valentin-napi nyereményeket sorsolsz ki.
❣️Viszont ha passzol a naphoz a terméked, akkor könnyítsd meg a vásárlóid dolgát! Készíts belőlük ajándékajánlót!
❣️Állíts össze egy blogcikket, posztot, hírlevelet arról, hogy milyen ajándékot adnál a termékeidből vagy szolgáltatásaidból például a férfiaknak, a kutyás vagy macskás lányoknak, a smink őrült hölgyeknek stb. Valentin-nap alkalmából.
❣️Kombináld és ajánld úgy a termékeidet, hogy párban lehessen őket megvenni. Egy páros ajándék mindig befutó lehet, ugyanis az összetartozást jelképezi. Ha például zoknikat árulsz, akkor legyen olyan csomagod, amiben egy kék fiú és egy rózsaszín lány zokni van vagy fordítva.
❣️Teljesen felesleges hatalmas, hónapokon át tervezett kampányt indítanod, mint mondjuk ahogy a karácsonyi ünnepekre tetted. Bőven elég egy kisebb horderejű, de jól kitalált ötlet megvalósítása. Például egy szívecskés csomagolás, egy kedves poszt szerelmes kiskutyákkal a social média felületedre vagy egy ajándék csoki a vásárlóidnak.
❣️Osszunk meg közösségi média felületünkön a Valentin nap történetéről érdekességeket akár szöveges akár videós formában vagy meséljünk el egy jó Valentin napi sztorit, ami lehet tanulságos, vicces, kínos vagy bármilyen érzelmet kifejező, ami megragadja az érdeklődést.

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.