Tegyük ki a kirakatba, amink van!

május 5, 2021

Biztosan szükségem van weboldalra? – IGEN! (A válasz egyszerű, de azért picit kifejtenénk.)

 

A digitalizáció folyamata már a Covid-19 kitörése előtt elindult, de a járvány felgyorsította ezt a folyamatot.  Az online tértől elzárkózó vállalkozások kisebb eséllyel maradnak talpon, hiszen az online jelenlét (honlap, közösségi oldalak stb.) ma már kevésbé versenyelőny, mint inkább alapfeltétel. Az online jelenlét fontosságáról már korábban is írtunk.

 

Ma már nem (csak) a sétálóutcákon jártunkban ugrunk be egy-egy – vonzó kirakattal rendelkező – üzletbe, hanem a gép előtt ülve válogatunk. Miért? Kényelmesebb, nagyobb a választási lehetőség ÉÉÉÉS össze lehet hasonlítani az egyes webshopok árait, kínálatát.

Visszatérve az eredeti kérdésre: Biztosan szükségem van weboldalra? NANÁ, lásd a fentieket, illetve ezeken túl van még néhány érvünk mellette:

  1. Egy felkészült vállalkozó nem hagyhat ki egyetlen információs csatornát sem. A sült galamb se repül be az ajtón, ezért csukjuk is be. Az ügyfél/vevő sem fog jelentkezni, ha nem tud rólunk.
  2. Akinek van weboldala azt látják, akinek nincs azt nem. Ez igaz a webshopokra is. A PWC kutatása szerint Magyarországon naponta 200-250 új webshop nyílik, aki lemarad, kimarad. Elcsépelt mondás, de igaz. Érdemes átgondolni. Vajon hány vevőről maradtál le online nem-jelenlét miatt?
  3. Az online marketing eszközei (Facebook, Google kampányok) is itt landolnak. Legyen offline vagy online csatornáról szó, minden a weboldaladra terel, hiszen ez a vállalkozás bemutatóterme. A KSH adatai azt mutatják, hogy egyre több hazai vállalkozás honlapján szerepel  valamilyen  közösségi oldalra mutató link, azaz egyre több vállalkozás fedezi fel és használja ki ezt a lehetőséget. Te is egy vagy közülük?
  4. A vállalkozásunkhoz kapcsolódó minden információt strukturáltan tudunk bemutatni (termékeink, csapatunk, blog, vélemények stb.). Olyan, mintha a kirakatot, a szórólapot és a tv-t egy helyen egyesítenénk.
  5. És ne felejtsük el, hogy 0-24 órában várja az érdeklődőket!

Rendben, eljutottál oda, hogy valóban szükség van egy weboldalra, de mire kell figyelni, avagy milyen a jó weboldal?

A weboldal olyan, mint egy kirakat. Ha „poros, rendetlen”, akkor nem szívesen lép be az ember. Ahogy az élet más részein is fontos az első benyomás, úgy a vállalkozásunk esetében sincs ez másként.

Mire figyeljünk?

  1. Gyors betöltődés, ha sokáig kell várni, akkor elveszítjük a látogatót. Honnan tudhatom meg, hogy milyen gyorsan töltődik be a weboldalam? Számos eszközzel mérhető, de három eszközt javaslok, amellyel érdemes tesztelgetni. Az első a Google PageSpeed Insights, amely a diagnosztika mellett javaslatokat is ad az optimális sebesség elérése érdekében. Hasonlóan az előzőhöz a GTmetrix is listázza, hogy mely területen lehet változtatásokat eszközölni. Végül, a Pingdom is egy rendlívül felhasználóbarát eszköz.
  2. Keltsük fel az érdeklődést!
    Ok, de mivel? Egy figyelemfelkeltő cím, egy jól megszerkesztett kép, amely megfogja a látogató tekintetét jó kiindulás lehet. De lehet ez egy azonnal elérhető információ (pl.: ha egy konkrét ajánlatra érkezett, akkor ne kelljen 5 aloldalon keresztül átverekedenie magát a részletek megismeréséhez).
    A lényeg: a látogató azonnal lássa, hogy mivel tudjuk megoldani a problémáját, miben és hogyan tudunk segíteni. Ha sikerült, akkor ne felejtsük el a CTA (call to action) gombot, mert anélkül hiábavaló volt az igyekezetünk. Ezzel a CTA gombbal tudjuk terelni a látogatót, egy előre kigondolt virtuális útvonalon eljuttatni a célig, ami lehet hírlevélfeliratkozás segítségével adatbázisépítés, egy konkrét termék megvásárlása, kapcsolatfelvételi lehetőség – ehhez persze nem ért tudni, hogy mi a CÉL!
  3. Legyen reszponzív! Ez mit jelent? Legyen jól látható, olvasható telefonon, tableten, asztali gépen, minden kijelzőméreten! Honnan tudhatom meg, hogy reszponzív-e a weboldalam? Nagyon egyszerű: folyamatosan kicsinyítsd a böngészőablakot, ha közben átrendeződnek az egyes elemek annak érdekében, hogy olvasható (élvezhető) maradjon az oldal, akkor reszponzív, ha változatlan marad, akkor nem.
  4. Legyen rendszerezett, könnyen emészthető üzenetekkel mutassuk be a terméket/szolgáltatást. Logikusan építsük fel a honlapot, gondolkodjunk az ügyfél fejével. Tegyük ki a fotónkat, mutassuk be a Csapatot, sokkal hitelesebbé teszi a céget.
  5. Aktualizáljuk a honlapot! Júniusban a honlapra érkezve ne a „Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk!” köszöntés várja a látogatót, mert az nagyon kiábrándító tud lenni. Mint, ahogy a sarki boltban sem húsvétkor vesszük a csokimikulást!

8 MÁSODPERC

Ennyi időnk van, hogy felkeltsük az oldalunkra érkezők figyelmét! Ezt nem mi találtuk ki, a Microsoft felmérése kimutatta, hogy egy látogató átlagosan 8 másodpercet tölt a weboldalon, ha nem tudjuk felkelteni az érdeklődését, akkor indul is tovább. Éppen ezért úgy kell kialakítani a honlapot, hogy cselekvésre ösztönözzön: helyezzünk el CTA gombot, amely vezethet hírlevélfeliratkozáshoz, ajánlatkéréshez, konkrét ajánlathoz.

Összefoglalva

Ma már nem bújjuk a telefonkönyveket, akit nem „dob ki” a Google, az nem létezik. Nem véletlen, hogy a nagy cégek brutálisan tolják át minden kommunikációs tevékenységüket az online térbe.

Rövid checklist a legfontosabb „hozzávalók”-hoz:

  • Gyorsan betöltődő honlap, optimalizált képekkel
  • Érdeklődést felkeltő ajánlat (CTA-gomb)
  • Reszponzív megjelenés
  • Rendszerezett „polcok”
  • Aktuális tartalom

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.