Az online jelenlét fontossága

május 1, 2021

Leegyszerűsítve: aki jelenleg az online térben nincs jelen az a 35 alatti vevők számára gyakorlatilag elérte a láthatatlanság kategóriáját. Ezt a folyamatot a COVID markánsan felgyorsította, illetve a korosztályt is feljebb tolta. Az újranyitásra digitálisan – is – felkészült vállalkozások fogják ezt a versenyt megnyerni.

 

Az online jelenlét felértékelődése

A mai internetalapú társadalomban a színvonalas online megjelenés szinte elengedhetetlen az üzleti sikerhez. Következésképp a vállalkozásoknak rendelkeznie illene weboldallal és Facebook oldallal. Sajnos a hazai kis- és középvállalkozások ezen a területen is jelentős lemaradásban vannak, de folyamatosan érzékelhető a fejlődési tendencia.

Az előző évtized közepén mért/becsült adatokhoz képest (50%-alatt van weboldallal rendelkező kis- és középvállalkozások száma, 15% alatt Facebook oldallal bírók részaránya), az egyik legfrissebb kutatás szerint a hazai cégek szépen haladnak az online jelenléttel. A K&H kkv bizalmi index kutatása arra mutatott rá, hogy tízből hét vállalkozásnak van saját honlapja, 35 százalékuk pedig a Facebookon is jelen van.

Érdekes a „céges Facebook oldalak” még mindig alacsonyabb részaránya, mert azon vállalkozásoknak, akik végső fogyasztóknak (B2C piac) kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat komoly sikertényező lenne (lehetne) a közösségi jelenlét. Szóval ezen a téren még érdemi fejlődési lehetőség áll a vállalkozások többsége előtt.

Marketing eszköz

Minden további tudatos online marketing eszköz mellőzése mellett már ez is marketing, ha jobban belegondolunk. Miért? Mert a – potenciális – vevőink jelentős hányada első körben online tájékozódik, sőt még a cégről már minimális információkkal rendelkezők is „ránéznek” a cégre. No akkor van baj, ha ott nem találnak semmit, vagy valami olyasmit találnak, amitől biztosan elmegy a kedvük a vásárlástól…

Első közelítésben miért weboldal és miért Facebook? Mert ezt a kettőt használja a vevők legnagyobb hányada és emellett – nem elhanyagolható szempontként – rendkívül költséghatékonyan és egy minimális saját ráfordítással egész „tűrhető” produkciókat lehet megvalósítani. Persze a „sufnituningtól a professzionalizmusig” széles a skála. Lassan már kezd megdőlni az az alaptézis is, hogy a „weboldalon információt szolgáltatunk és értékesítünk”, míg a „Facebook oldalon PR-t építünk és munkavállalót keresünk”. Ettől sokkal összetettebb módon működhetnek ezek a felületek, ha értő módon nyúlunk hozzájuk.

Online megjelenés előnyei

Az online megjelenésnek rendkívül komoly és kézzelfogható előnyei vannak:

  1. Rendkívül költséghatékony kommunikációs forma. Gyakorlatilag a saját szorgalmunkkal és egy minimális szakértői segítséggel igen komoly előrelépést tudunk elérni, viszonylag költséghatékony módon. Ellentétben más kommunikációs csatornákkal, itt mi határozhatjuk meg, hogy mire mennyit szánunk és mi érezzük, hogy ezért cserében mit kaptunk.
  2. Gyakorlatilag valós idejű információszolgáltatási lehetőség. Mind a weboldalon, mind a Facebook oldalon azonnali információkat tudunk szolgáltatni, illetve valós idejű kommunikációt tudunk megvalósítani ügyfeleinkkel. Napjainkban ez egy olyan kincs, amit egyetlen felelősen gondolkozó vállalkozó nem hagyhat ki a kommunikációs eszköztárából.
  3. Folyamatosan tudjuk tájékoztatni jelenlegi és jövőbeli vevőinket az újdonságokról, érdekességekről. Mindezt megtehetjük az ügyfélélmény maximalizálásával. A weboldallal kapcsolatos kirakat szemlélettel kapcsolatban egy másik blogcikkünkben Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy egy jó weboldal, nagyon komoly fegyver lehet – főleg, ha versenytársaid nem rendelkeznek weboldallal (vagy minősíthetetlen gyenge oldallal rendelkeznek. 🙂 )
  4. Ki tudjuk emelni magunkat versenytársainkhoz képest, direktben megjelenítve a legfontosabb szupererőinket. Kell ettől nagyobb versenyelőny? Ráadásul ezt is lehet okosan csinálni. világosan meg kell fogalmazni azt a két-három hívószót (szakmázzunk egy kicsit: USP-t, amiről egy másik cikkünkben olvashatsz), amire egyértelműen reagálnak a vevőink.

Nem ragoznánk: reméljük, hogy elhiszitek nekünk az online láthatóság fontosságát. Ha meg már elhittétek, akkor érdemes ezt professzionális módon megvalósítani. Ebben próbálunk a lehető legtöbb módon segíteni, mind az Olvasóinknak, mind a jelenlegi és jövőbeni Partnereinknek.

 

Összefoglalás, avagy kell-e nekünk online láthatóság

Az online világot lehet szeretni és nem szeretni, ettől függetlenül egyre meghatározóbb szerepe van mind a hétköznapi, mind a vállalkozói életben. Miért mondom ezt? Például azért, mert 2021. első negyedévére már 1 milliárd 878 millióra nőtt a facebookozók száma, illetve kis hazánkban kb. 19.000 webshop működik. 

Egy jó weboldal és a közösségi média platformokban rejlő lehetőségek kihasználása már alapvető. Mindkettőre szükség van? Ezt mindenki maga dönti el, de miért is hagynánk ki bármilyen lehetőséget a vevőszerzésre? Emellett teljesen más célra tudjuk használni. A Facebook oldal létrehozása rendkívül gyors és egyszerű, azonban nem helyettesítheti a weboldalt, amely lehet nem 2 perc alatt jön létre, azonban megéri a befektetett energiát.

Innoversity – segítünk, hogy rátaláljanak Cégedre.

Dr. Imreh Szabolcs - Sorozatvállalkozó, vállalkozásfejlesztő, docens és Apa

© 2021 Innoversity, minden jog fenntartva.