Valentin-napi kampányok a nagyvilágból

A Valentin-napot lehet szeretni és nem szeretni, de ha már itt van,  akkor használjuk ki a szerelem ünnepét és alakítsuk hozzá egy kicsit a marketingtevékenységünket! Nem kell feltétlenül teljes kampányokat szerveznünk köré, sokszor elég, ha egy-egy szívhez szóló közösségi média posztot vagy egy vicces akciót találunk ki. Összegyűjtöttünk néhány inspirációt a nagyvilágból…

A Nissan Valentin-napi meglepetése 

A Nissan autógyártó cégtől minden évben várhatunk egy különleges és ötletes Valentin-napi design-t, ami a közösségi média felületeiken és óriásplakátjaikon is megjelenik. Ezek a képek általában a szív szimbólumot igyekeznek minél kreatívabban megjeleníteni, vegyítve az autók különböző elemeivel. Néha egy lámpa világít pont szív alakban, máskor a kocsi-kulcsok elhelyezése adja ki pont a szerelem jelképét.

A sikeres marketingmegjelenéshez sokszor nem is kell rengeteg energiát vagy pénzt befektetnünk, van, hogy egy-egy egyszerű de kreatív ötlet is célba érhet! Egy szerelmes design pont ilyen lehet Valentin-napon!

A WWF „Love it or lose it” kampánya

A WWF környezetvédelmi szervezet „Szeresd vagy veszítsd el” kampányában a Valentin-napi szeretetet a természet irányába szerette volna fordítani. A vállalat legfontosabb célja, hogy felhívja a figyelmet bolygónk védelmére vagy éppen az elvesztésének veszélyeire. Ezt formálták tökéletesen egyértelmű üzenetté a szerelem ünnepének alkalmából. Készült a bolygót érintő fenyegetésről és a védelem lehetőségéről videós és képes tartalom egyaránt.

Ebből is láthatjuk, hogy szinte bármilyen cégnek lehet Valentin napi kampánya, bármely terméket vagy szolgáltatást lehet ilyenkor hirdetni, ha elég kreatívan állunk hozzá! A szerelem vagy szeretet gondolata az, amelyet meg kell ragadnunk és összekötnünk a vállalatunk értékeivel!

A KFC és a Deliveroo limitált kiadású gyűrűje

A KFC étterem és a Deliveroo futárcég úgy döntött, hogy együttműködnek ezen a jeles ünnepen. Megalkották az agyagból készült, ikonikus KFC kosarat ábrázoló gyűrűt, amelyet a Deliveroo-n keresztül, egy KFC kosár megrendelésével kaphattak meg az éhes szerelmesek. A kampány hatalmas siker lett, voltak olyan KFC rajongók, akiket ezzel a gyűrűvel kért meg a párjuk Valentin-napon, nyilván ezzel számtalan UGC-et generálva.

Több vállalat együttműködése és közös kampánya sokszor a legkülönlegesebb ötleteket eredményezi! Ne féljünk belemenni a partnerkapcsolatokba akár csak egy-egy alkalom erejéig, akár hosszabb távra szólóan!

A Nike limitált kiadása, avagy „love is in the Air”

Valentin-nap alkalmából a Nike egy limitált kiadású termékekkel, és azon belül is egy különleges cipősorozattal készül, amelynek az éke a szuper szívecskés Nike Air Force 1. Az egyik legnépszerűbb modellt választották ki, amelyet piros pipával, szívekkel és rózsaszín részletekkel díszítettek fel. A többi Valentin-napi kiadású lábbeli a visszafogottabb stílus kedvelőinek kedvez, azokon ugyanis csak egy-egy rózsaszín vagy piros pipa az, ami a szív ünnepére utal.

Az ünnepi kiadású termékek nagy forgalmat képesek termelni! Ha egyszerűbb megoldásokban gondolkodunk, akkor elég ha csak a termékünk csomagolását alakítjuk a szerelem ünnepéhez, például egy-két jól elhelyezett szívvel!

A Durex figyelemfelkeltő kampánya

 

A Durex mókásra vette a formát a Valentin-napi hirdetésével. A szokásos ünnepi jókívánság mellett azt is kívánta a vásárlóinak, hogy ne érje őket meglepetés gyermeknapon. Ezzel viccesen, de figyelemfelhívóan szerették volna emlékeztetni az embereket a védekezés fontosságára, amelyre persze tökéletes megoldást nyújt az ő termékük!

A gerilla marketing és a humor mindig egy jó megoldás, ha szeretnénk a figyelmet magunkra vonni, nem hétköznapi módon!

A Valentin-napra is igaz tehát, hogy minél kreatívabb a marketing, annál nagyobb sikereket fog generálni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek világmegváltó ötletekkel kell előállni, hiszen sokszor a kevesebb néha több és egy szerelmes felirat a süteményes dobozon is rengeteg vásárlást hozhat. Ha igazán bevállalósak vagyunk, akkor próbálkozhatunk anti-valentin kampányokkal is, ezzel rengeteg szingli szívéhez közel kerülve. A lényeg, hogy ha tehetjük, ne hagyjuk ki ezt az ünnepet üzleti szempontból sem, ugyanis meglepően sokat lendíthet a számainkon!

Szeretnél belőlünk többet?
Hasonló tartalmakért, kövesd a Facebook oldalunkat!

Kérdésed van? Keress minket és egy órás ingyenes konzultáció során átbeszéljük!

Dr. Imreh-Tóth Mónika - MONCSI

Alapító