2024-es Super Bowl trendek

február 25, 2024

A Super Bowl az USA-ban évente megrendezett amerikai futballbajnokság döntője és az egyik legnézettebb sportesemény az országban. Nemcsak a sportrajongók követik figyelemmel, hanem a reklámokra kíváncsi nézők széles körét is vonzza. Az eseményen a mérkőzésen túl, helyet kapnak különleges műsorok, fényjátékok és híres énekesek, előadók fellépései is. Nem véletlen tehát, hogy hatalmas médiafigyelem irányul februárban az eseményre.

Kampányok Super Bowl módra

A márkák számára kiváló lehetőség, hogy reklámjaikkal felkeltsék az akár több 10 milliós közönség figyelmét és ezért általában igyekeznek minél érdekesebb kampányok létrehozására. Vannak, akik kifejezetten a reklámok miatt nézik a Super Bowl-t, mivel azok híresek kreativitásukról és minőségükről. A legjobb reklámok általában tovább élnek az emberek emlékezetében így hosszú távon is hatásosak maradhatnak. Ezenkívül érdemes megemlíteni az egésznek a presztízs jellegét is, hiszen a meccs közbeni szereplésért magas árakat kell megfizetniük. Egyetlen 30 másodperces idősáv millió dolláros összegekbe kerülhet. Mivel rendkívül nagy a kereslet és a nézettség, a márkák mégis hajlandóak kiadni ezeket a csillagászati összegeket.

Super Bowl 2024

Idén február 11-én került megrendezésre a szenzációs esemény. Több érdekes eredményt is produkált. A felmérések alapján a sugárzott reklámok legalább 16.4%-al növelték a termékek iránti keresletet. A legnagyobb növekedést a Doritos Dinamita, a Michelob Ultra és az e.l.f. Halo Glow Liquid Filter árucikkek generálták. A Veylinx tanulmányának következtetései alapján a játék alatt lehozott reklámok valóban hatással vannak a vásárlói magatartásra. Ebben az évben a férfiak vették ki nagyobb mértékben a részüket a kereslet növekedéséből. Az ő esetükben 24%-al nőtt a hirdetett termékek eladása, a nőknél csak 9%-al.

Idén a “Taylor Swift effekt”is változást hozott az esemény életében. A Z generáció számára húzó erőnek számít az énekes nő neve, ez pedig a nézőközönség demográfiai adataiban is megfigyelhető. A GenZ 22%-a jelezte, hogy idén volt az első alkalom, hogy nézték a műsort. De ha az összes korosztály válaszait nézzük, 5%-a a nézőknek nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten Taylor jelenléte motiválta őket az adás megtekintésére.

Super Bowl 2024 TOP reklámok

Az “Ad Meter Competition” évente rangsorolja a Super Bowl alatt lejátszott reklámokat. Az idei év nyertese a State Farm reklámja volt, amelyben Arnold Schwarzenegger és Danny DeVito játszott.

A top 5-ben szerepelt még a Dunkin’, a Kia, az Uber Eats és az NFL produkciója.

Az előző években jellemzőek voltak a sorozatos cryptoval kapcsolatos megjelenések. Idén azonban a márkák a celebekre helyezték a hangsúlyt, a legtöbb reklámból ismerős hollywoodi arcok köszöntek vissza.

Az idei reklámtrendeknél megfigyelhető volt még, hogy főleg a jó hangulat megteremtését és a szórakoztatást tűzték ki céljuknak a politikai és morális üzenetek helyett. Ahelyett, hogy reflektálnának a világban zajló helyzetekre, inkább a nézők figyelmének elterelését választották. Kíváncsiak leszünk, hogy jövőre mennyiben fog változni ez a tendencia.

Chappon Bernadett - gyakornok

© 2025 Innoversity, minden jog fenntartva.