Hogyan értékeli a Google az mesterséges intelligenciával (AI) készített szövegeket?
február 8, 2024
A mesterséges intelligenciával készített tartalmak rövid időn belül, széles körben elterjedté váltak. Léteznek kifejezetten minőségi és meglehetősen gyenge AI alkotások is, azonban a közönség kritikai minősítésén kívül fontos, hogy a keresőmotorok hogyan értékelik az AI generálta szövegeket. A mesterséges intelligencia eszközei hasznosak lehetnek, ha kellő tudással és integritással használjuk őket. Azonban sokakban felmerülhet az aggodalom, hogy a Google diszkriminálja-e az így készített tartalmakat?
Mit szól a Google a mesterséges intelligenciával készített tartalmakhoz?
A Google mesterséges intelligenciához kötött szabályai nem teljesen feketék vagy fehérek. Noha a népszerű kereső támogatja az egyedi, magas minőségű tartalmakat, az AI-t sem utasítja el teljesen.
Elsősorban a művek minőségét veszi figyelembe és nem az előállításuk módját. Már régóta készülnek automatizált tartalmak, mint például az időjárás előrejelzés vagy a sport eredmények, ezért nem egy teljesen új szituációval állunk szembe. A Google hisz abban, hogy az AI segíthet az alkotóknak magasabb szintre emelni a munkájukat és növelheti az önkifejezés, a kreativitás formáit.
De mit mondanak pontosan a szabályozások?
A Google hivatalos irányelvei az automatikusan generált tartalmakat gyenge minőségűként általánosítja és a kerülésüket javasolja. Ennek ellenére konkrétan nem tiltják az AI használatát tartalomkészítéshez.
Az adott tartalom minősége attól függ, hogy mennyire értékes a felhasználók számára. Amennyiben egy gép hasznos és releváns produktumot állít elő, valószínűleg nem részesül büntetésben.
A mesterséges intelligencia hasznos lehet, de ha túl sokat támaszkodunk rá az hátrányos helyzetbe hozhat minket, mivel az algoritmus az egyedi és érdekes tartalmakat preferálja. Alapvetően a digitális munkák előállítóira hárul a feladat, hogy eredményesen használják az elérhető AI eszközöket. Például adatgyűjtéshez, a közönség elemzéséhez és a munkafolyamat felgyorsításához érdemes lehet a mesterséges intelligenciához fordulni segítségért. Ezáltal növekedhet a weboldalunk elérése, láthatósága.
A büntetés elkerülése végett bizonyos szabályokat érdemes betartanunk. Egyrészt érdemes az AI és az emberi tartalmakat vegyíteni. A gépi szövegeknek szüksége van egy valós személy hozzáértésére. A nyelvezetet, a stílust átírhatják, a közölt tényeket pedig ellenőrizhetik. Másrészt a gépi tartalmakra jellemző a sablonosság és a bevett minták ismétlése, ez unalmassá és érdektelenné teheti a szövegeinket. Rosszabb esetben pedig akár plágiumot is tartalmazhatnak az anyagok. Ennek elkerülésére ajánlott plágium ellenőrző alkalmazásokat használni és személyre szabni az AI generátorunkat. A megfelelő beállításokkal egyedi, figyelemfelkeltő tartalmakat fogunk tudni létrehozni. Például termékleírások készítésénél meghatározhatjuk, hogy a gép a különböző áruk speciális karakterjegyeit emeljék ki.
A mesterséges intelligencia nem megy sehová. A jövőben egyre fejlettebbé válik, nekünk pedig meg kell tanulnunk, hogy hogyan tudjuk kihasználni a legideálisabban a rendelkezésünkre álló eszközöket. Az első és legfontosabb lépés talán az, hogy ne az emberi munkaerő helyettesítőjeként, hanem az alkotó társaként gondoljunk a technikára.
Honnan tudhatjuk, hogy AI alkotta szöveget olvasunk?
- Sablonos, egyhangú tartalmak – Egyértelmű intő jel, ha a szövegekből hiányzik az egyedi stílus és szinte már mechanikusnak tűnik a megfogalmazásuk.
- Minden Kezdőbetű Nagybetű: Egyik legszembetűnőbb jele az AI-s tartalmaknak, amikor Minden Kezdőbetű Nagybetűvel Van Írva.
- Érthetetlen mondatok: Az AI még messze van a tökéletestől, ezért gyakran ejt nyelvtani, összefüggésbeli hibákat. Az ismétlődő kifejezések, de a “magyartalan” nyelvezet is árulkodó lehet. Ráadásul olyan, mint egy kisgyerek, megpróbál akkor is válaszolni, amikor lövése sincs a válaszról.
- AI felismerő eszközök: Léteznek eszközök, amelyek segítenek megállapítani, hogy egyes szövegeket AI írta vagy nem. A CopyLeaks vagy a Content at Scale például ilyen ingyenes alkalmazások. Komolyabb tartalmak, mély elemzéséhez használható például a ZeroGPT. Ezzel az eszközzel részletes elemzést kaphatunk és szintén ingyenesen elérhető.
- Nagy mennyiségű tartalmak, gyors megjelenése: Ha egy oldal rövid időn belül kifejezetten sok kontentet tesz közé, akkor sokszor AI áll a háttérben. Nem csak szövegeket, hanem például videókat is gyakran “tömeg gyártanak” a mesterséges intelligencia segítségével.
Aktualitás a Meta világából
