Újra a némafilmek világát éljük! Ha nincs felirat, nincs néző?

február 5, 2024

A videós tartalmak közzététele az egyik legjobb módja az online felhasználók figyelmének megragadására! A legtöbben csak akkor gondolnak ezek feliratozására, ha idegen nyelvű tartalomról van szó. Azonban ezzel a hozzáállással több potenciális nézőt is elveszíthetünk. Egyrészt a halláskárosult felhasználók számára egyértelmű a feliratok szükségessége de az utóbbi évek bebizonyították, hogy az átlagos közösségi médiát használók is előnyben részesítik a feliratozott videókat.

Felirattal vagy felirat nélkül?

Az Instagram reelsek és a Facebook videók általában olyan rövid tartalmak, amelyekkel a márkák könnyedén bevonzhatnak új embereket, illetve kapcsolatot tarthatnak a már meglévő követőikkel. Ideális új termékek bemutatására, edukációra vagy csak egyszerű reklámozásra, érdekes, szórakoztató formában. A videós formátum az egyik leghasznosabb és egyelőre legkevésbé kihasznált az online marketingben. A közösségi médiát használóknak legalább a fele preferálja a videókat más tartalmakkal szemben.

Felirattal 1: Egy-egy videó elkészítésekor természetesen fontos, hogy érdekes legyen a téma, látványos legyen a vizuális anyag, illetve, hogy már az elején megragadjuk a nézőt. Mindezeken kívül a feliratok szintén egyre inkább elengedhetetlen részeit képezik az audiovizuális tartalmaknak. Az Instagramnak megvan a maga listája arról, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkező videókat ajánl elsősorban a platformon tartózkodóknak. Ahhoz, hogy a megosztott reelsek optimálisan szerepeljenek és az algoritmus előtérbe helyezze őket, lényeges, hogy legyen felirat a videókon.

Felirattal 2: Egy másik ok a feliratozás mellett az, hogy a legtöbben hang nélkül nézik a videókat. Sokan napközben mennek fel a közösségi média oldalakra és rengeteg eset van, amikor egyszerűen nem opció az audio meghallgatása, például a tömegközlekedési eszközökön vagy a munkahelyi szünet közben. Egy felmérés alapján a Facebook videóknak legalább 85%-át hang nélkül nézik a felhasználók. Azért, hogy ne görgessenek egyből tovább, szükség van a feliratokra!

A feliratokat a videó témájához, stílusához lehet igazítani így már az első pillanattól kezdve felhívhatjuk magunkra a felhasználók figyelmét. De arra mindig érdemes figyelni, hogy olvasható és ízléses legyen a betűtípus és szín. A túl harsány, túl cifra betűk csak elijesztik a felhasználókat.

Nem csak az embereknek készítünk feliratokat…

…hanem a keresőmotoroknak is, azaz SEO szempontjából sem elhanyagolható a feliratozás, hiszen a szöveges formában megjelenő leiratok már „letapogathatók”. Ezzel tettünk egy lépést az elérés növelése érdekében.

Hogyan adható felirat az Instagram Reelsekhez?

Először is vagy az applikációban veszünk fel reels videót vagy már kész tartalmat töltünk fel. A feltöltéskor a közzététel előtt lehetőségünk van szerkeszteni a videónkat. Ott manuálisan tudjuk feliratozni az anyagot a szöveg hozzáadása opcióval, vagy a beállításoknál bejelölhetjük, hogy automatikusan hozzon létre feliratokat az Instagram.

Mivel az automatikus felirat készítő nem mindig teljesen korrekt, érdemes megosztás előtt ellenőrizni a szöveget és ha kell, javítani. Egyelőre csak Androidon és iOS-en érhető el a felirat hozzáadás, ezért például asztali gépről, laptopról nem lehetséges a szerkesztés.

Alrite

Ha komolyabb feliratokban gondolkozunk, pl. Youtube-videónkat szeretnénk felturbózni, akkor erre kiválóan használható az Alrite, amely talán az egyik legismertebb, magyar nyelven is tökéletesen alkalmazható eszköz. A mesterséges intelligencia segítségével pár kattintással létre lehet hozni a feliratokat. Mi nagyon szeretjük és rendszeresen használjuk interjúk leiratának elkészítéséhez is.

 

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.