Formabontó reklámok az IKEA-ból! – Ezeket jól összerakták!

január 8, 2024

Az IKEA-t, talán senkinek sem kell bemutatni…de ha mégis: az IKEA egy lakberendezési árucikkeket forgalmazó globális üzletlánc. Megfizethetőségükről, könnyen összeszerelhető bútoraikról és a persze az utánozhatatlan svéd húsgolyóikról ismertek. Reklámok és kampányok terén sem maradnak le! A kreativitásuk, merészségük és innovatív megközelítésük segítenek abban, hogy emlékezetesek legyenek és felkeltsék a fogyasztók érdeklődését! Erre hoztunk néhány példát az utóbbi évekből!

Az élet nem egy IKEA katalógus

A katalógusokat böngészve gyakran vágyakozunk az ízlésesen berendezett, stílusos szobákba, ahol minden kis tárgynak megvan a helye, a rend szent és sérthetetlen, a tisztaság pedig örök. Ennél messzebb pedig nem is járhatnánk a valóságtól. Az IKEA is így gondolkodhatott, mert 2023-as őszi reklámjában pont ezt a koncepciót állította a feje tetejére! Először minden tökéletesnek tűnik, egy szépen berendezett, tiszta otthon tárul a szemünk elé. Aztán kiderül, hogy anya betegen fekszik az ágyon és egy vödörbe hány, a kutya összepisili a szőnyeget, a tinédzser fiúk pedig a sztereotípiáknak megfelelő rendetlenségben élnek. Noha elsőnek meredeknek hangzanak ezek a jelenetek, a mindennapi élet részeit képezik. Ez a kampány megmutatja, hogy nem csak a csini katalógusokban néznek ki jól a bútoraik, hanem a való világban is állják a sarat (meg minden mást is)!

Egyik kedvencünk:

IKEA vs. Luxus divat

A luxus divatmárkák néha képesebbek a legfurcsább elképzelésekkel elő állni. Szerencsére ilyenkor minden jogunk megvan rá, hogy jót nevessünk rajtuk, a svéd áruház pedig boldogan él is ezekkel a lehetőségekkel! Nemrégen a Balenciaga márka piacra dobott egy szoknyát, amely pontosan úgy néz ki, mint egy derékrecsavart törölköző, mindezt 900 dollár fejében. Az IKEA gyorsan reagált, leutánozták a luxus márka modelljének stílusát aminek ékköve a saját, a megszólalásig hasonlító törölközőjük volt.

Nem ez volt az első alkalom, hogy az IKEA viccet csinált a Balenciagából. 2017-ben a híres divatmárka egy hatalmas, kék táskának nevezett szatyorral rukkolt elő, ami erős hasonlóságot mutatott a lakberendezési üzletben megvásárolható darabokkal. Meglátták a lehetőséget, megragadták és már készítették is a Balenciagahoz hasonló reklámfotókat!

Terhességi teszt

Kevés olyan márka van, aki arra ösztönözné a vásárlóit, hogy pisiljenek a reklámjukra, az IKEA ezt is megtette. Különleges reklám anyagot készítettek, amin bölcső szerepelt és ha egy ha egy terhes nő vizelete érte, a papírlapon lévő ár megváltozott, jelezve, hogy az IKEA családi kedvezménnyel olcsóbban megvásárolhatják a terméket. Nem meglepő módon elég nagy felhajtást generált a kampány, ezzel pedig valószínűleg el is érte, amit szeretett volna.

 

Ennyire megfizethető

Gondolkodtál már azon, hogy a mindennapi dolgok, amiket megvásárolunk, összeadva mekkora összegre jönnek ki? Ha nem, az IKEA megtette helyettünk. Szaúd-Arábiában készített kampányuk során különböző termékeik árát mindennapos dolgokkal tüntették fel. Például 15 db dobozos üdítő egy lámpát, 6 db fogkrém pedig egy éjjeli asztalkát tesz ki. A kreativitás hatásos volt, az érték megváltoztatásával, az emberek szemléletmódját is átalakították! A siker az eladások számában is meglátszott, például különleges ajánlatok nélkül is az online vásárlások száma megduplázódott! A szemléletváltás valóban profitáló lehet!

Büszkén a második legjobb

Nem kell mindig, mindenben a legjobbnak lenni! Van, amikor a második hely is tökéletes. A svéd márka tudja, hogy az etetőszékük, sosem lesz annyira jó, mint apa ölében ülni, a kiságynál anya karjaiban aludni sokkal kényelmesebb, a fellépő helyett pedig élvezetesebb mások által felemelve elérni a csapot. A gyerekek szempontjából legalábbis biztosan. Ezek azok az egyszerű pillanatok, amik sokat jelentenek nekünk, ezek bemutatása pedig kiemelik az IKEA családközpontú értékrendszerét.

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.