Használj tartalomnaptárt és legyél produktívabb, mint valaha!

december 29, 2023

Olyanok voltak idén a posztjaid, mint a mesében? Hol volt, hol nem volt…  Már mehet is az újévi fogadalmak közé: 2024-ben hatékonyabban szeretnék dolgozni – tartalomnaptárt készítek!

A tartalomnaptár segít, hogy előre tervezhesd és szervezhesd a közösségi média posztokat. Könnyebben fenntartható vele a rendszeresség és a tartalmak közzététele is koordináltabbá válik!

A rendszerezés dátum és időpont alapján történik, a forma pedig lehet dokumentum, táblázatkezelő vagy interaktív dashboard. Remekül használhatóak a posztok tervezéséhez, kampányok szervezéséhez és a jelenleg is futó stratégiák áttekintéséhez. A naptárban általában megtalálhatóak a poszt kreatívjai (képek, linkek, hashtagek stb.), a dátum és időpont, amikor kikerül és a közösségi oldal és fiók, ahol megjelenik majd.

Így szervezd meg a saját naptáradat, lépésről lépésre!

  1. Vizsgáld meg a közösségi oldalaidat és a tartalmaidat!
  2. Mielőtt elkezded tervezni a jövőt, tiszta képet kell, hogy kapj a jelenről! Csak így tudod meghatározni, hogy merre indulj majd tovább. Határozd meg platformonként a céljaidat, a célcsoportokat, demográfiai jellemzőiket és personákat. Jegyezd fel, hogy a csapatodból ki felelős miért és az eddigi legsikeresebb posztokat, stratégiákat. Mindenképp figyelj oda a hiányosságokra és a fejlesztési lehetőségre.
  3. A vizsgálódás közben jegyezd fel, hogy melyik oldalon milyen gyakoriak a posztok és az analitikák segítségével próbáld meghatározni, hogy mikor a legideálisabb a tartalmak közzététele.
  4. Határozd meg a content mix-et!
  5. Gondolkozz el azon, hogy milyen típusú médiatartalmakat szeretnél közzétenni a különböző csatornákon. Erre léteznek már bevált marketing stratégiák, mint például a a “harmadok szabálya” vagy “80-20 szabály”. Az első esetben a közösségi médiában megosztott tartalmak egy harmada promótálja a vállalkozást, egyharmada megosztásokat tartalmaz az iparágból származó jelentős személyektől, az utolsó egy harmadban pedig a követőkkel való személyes interakción van a hangsúly. A második esetben egyszerűbb a felosztás. A lényeg, hogy a posztok 80%-ában informálsz, edukálsz és szórakoztatsz a maradék 20% pedig promóció. Válaszd azt, ami a cégednek leginkább megfelelő!
  6. Döntsd el, hogy mi szerepeljen a naptárban!
  7. Ne feledkezz meg az ünnepekről, eseményekről – ne érjen válatlanul a karácsony, a húsvéti nyuszi vagy a fagyi világnapja,
  8. Egy kisebb vállalkozás és egy nagy multi igényei és feladatai nem lesznek egyenlőek, Ezért fontos, hogy a tartalmakat a saját igényeidnek megfelelően alakítsd ki. Jegyezd le a funkciókat és azon információkat, amelyek a leghasznosabbak számodra!
  9. Az alapvető dolgokon kívül, (mint az időpontok, kreatívok stb.) vedd számításba a platform specifikus formátumokat (pl. Reels videó, Sztorik, szavazások) és a geográfiai célzást. Valamint, hogy fizetett vagy organikus posztokról van szó, illetve jóvá lettek e már hagyva?
  10. Hívd meg a csapatodat!

Onnan tudod, hogy jó munkát végeztél, hogy mindenki számára érthető és világos a kalendárium. Hallgasd meg a visszajelzéseiket és az alapján változtathattok úgy, hogy mindenki elégedett legyen. A naptárad a céggel együtt fog változni és alakulni, ezért ne félj az újratervezéstől!

Mivel töltheted fel már az év elején?

Az év elején a tartalomnaptárba bekerülhetnek az alábbi elemek:

  1. Ünnepi és szezonális események: év elején érdemes előre beütemezni a különböző ünnepekhez és szezonális eseményekhez kapcsolódó tartalmakat, mint például Valentin-nap, Húsvét, Anyák napja, vagy a nyári szabadságok.
  2. Fontos dátumok és események: évfordulók, fontos vállalati események, termékbevezetések, konferenciák és egyéb jelentős dátumok előre tervezése.
  3. Marketing és értékesítési kampányok: Az év elején tervezett promóciók, különleges ajánlatok és marketing kampányok időzítése.
  4. Nevezetes napok, világnapok: Például a Föld napja, Nőnap, Környezetvédelmi Világnap, stb. Ezek a napok kiváló alkalmat nyújtanak releváns és aktuális tartalmak megosztására.
  5. Blogbejegyzések: Szakmai blogbejegyzések, oktató videók, webináriumok és egyéb oktató jellegű tartalmak tervezése.
  6. Közösségi média témák: A közösségi média platformokra szánt speciális tartalmak, mint például #ThrowbackThursday posztok, interaktív tartalmak, közösségi média kihívások vagy versenyek.
  7. Havi témák és kihívások: Minden hónapra specifikus témák vagy kihívások meghatározása.
  8. Visszajelzések: Ügyfelek sikertörténeteinek és esettanulmányoknak a megosztása, amelyek bemutatják a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak hatékonyságát.
  9. Influencer és partner tartalmak: Együttműködések és kampányok tervezése influencerekkel vagy üzleti partnerekkel, amelyek növelik a márka láthatóságát és elérését.

Milyen oszlopokat érdemes feltölteni a tartalomnaptárban?

Egy hatékony tartalomnaptár létrehozásához fontos, hogy megfelelő oszlopokat tartalmazzon, amelyek segítenek a tartalom tervezésében, szervezésében és követésében. Íme néhány kulcsfontosságú oszlop, amelyeket érdemes belefoglalni a tartalomnaptárba:

  1. Dátum: A tartalom közzétételének pontos dátuma. Ez magában foglalhatja a napot, hetet vagy hónapot is, attól függően, hogy milyen gyakran tervezel tartalmat közzétenni.
  2. Tartalom típusa: Ez az oszlop jelöli, hogy milyen típusú tartalomról van szó – blogbejegyzés, közösségi média poszt, videó, podcast, hírlevél stb.
  3. Cím/Téma: A tervezett tartalom címe vagy témája. Ez segít abban, hogy gyorsan áttekinthesd, miről fog szólni az adott tartalom.
  4. Célközönség: Az a célközönség, akik számára a tartalom készül. Ez segíthet a tartalom relevánsabbá tételében a különböző célközönségek számára.
  5. Kulcsszavak/SEO: A tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavak vagy SEO elemek, amelyek segítenek a tartalom online láthatóságának növelésében.
  6. Felelős személy: Az a személy vagy csapat, aki a tartalom létrehozásáért felelős.
  7. Státusz: A tartalom előállításának jelenlegi állapota – pl. tervezés alatt, írás alatt, szerkesztésre vár, közzétéve stb.
  8. Közzétételi platform: Az a platform, ahol a tartalmat közzéteszik – pl. weboldal, Facebook, Instagram, LinkedIn stb.
  9. Interakciók/Célok: A tartalomhoz kapcsolódó célkitűzések, pl. megtekintések száma, megosztások, hozzászólások, konverziók.
  10. Visszajelzések/Mérések: Az oszlop, ahol a közzétett tartalomhoz kapcsolódó visszajelzéseket és méréseket rögzítheted.
  11. Megjegyzések/További információk: Bármilyen további információ vagy megjegyzés, ami segíthet a tartalom jobb megértésében vagy hatékonyabb kezelésében.

Milyen eszközöket használhatunk a tartalomnaptár elkészítéséhez?

A tartalomnaptár elkészítéséhez számos eszköz áll rendelkezésre. Íme néhány népszerű és hasznos eszköz, amelyeket érdemes megfontolni:

  1. Google naptár: Egyszerű és könnyen hozzáférhető eszköz, amely lehetővé teszi a tartalmak a határidők nyomon követését.
  2. Trello: Egy vizuális projektmenedzsment eszköz, amely kártyákat és táblákat használ a feladatok és tartalmak szervezésére. Különösen hasznos a csapatmunkához és a feladatok állapotának követéséhez. – Mi nagyon szeretjük!
  3. Asana: Egy másik népszerű projektmenedzsment eszköz, amely részletes feladatlistákat és projektterveket kínál, valamint lehetőséget biztosít a csapatmunka és a kommunikáció hatékony kezelésére.
  4. Microsoft Excel vagy Google Táblázatok: Ezek az alapvető táblázatkezelő eszközök kiválóan alkalmasak a tartalomnaptárak egyszerű létrehozására és kezelésére. Rugalmasak és testreszabhatóak.
  5. Hootsuite vagy Buffer: Ezek a közösségi média menedzsment eszközök lehetővé teszik a tartalom ütemezését és követését különböző közösségi média platformokon.
  6. Evernote vagy Google Dokumentumok: Ezek az eszközök kiválóan alkalmasak ötletek gyűjtésére, vázlatok készítésére és tartalomtervezésre.

Tartalomtervezésre fel! Hajrá!

☑️ December 29. Tartalomnaptár blog pipa

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.