Használj tartalomnaptárt és legyél produktívabb, mint valaha!
december 29, 2023
Olyanok voltak idén a posztjaid, mint a mesében? Hol volt, hol nem volt… Már mehet is az újévi fogadalmak közé: 2024-ben hatékonyabban szeretnék dolgozni – tartalomnaptárt készítek!
A tartalomnaptár segít, hogy előre tervezhesd és szervezhesd a közösségi média posztokat. Könnyebben fenntartható vele a rendszeresség és a tartalmak közzététele is koordináltabbá válik!
A rendszerezés dátum és időpont alapján történik, a forma pedig lehet dokumentum, táblázatkezelő vagy interaktív dashboard. Remekül használhatóak a posztok tervezéséhez, kampányok szervezéséhez és a jelenleg is futó stratégiák áttekintéséhez. A naptárban általában megtalálhatóak a poszt kreatívjai (képek, linkek, hashtagek stb.), a dátum és időpont, amikor kikerül és a közösségi oldal és fiók, ahol megjelenik majd.
Így szervezd meg a saját naptáradat, lépésről lépésre!
- Vizsgáld meg a közösségi oldalaidat és a tartalmaidat!
- Mielőtt elkezded tervezni a jövőt, tiszta képet kell, hogy kapj a jelenről! Csak így tudod meghatározni, hogy merre indulj majd tovább. Határozd meg platformonként a céljaidat, a célcsoportokat, demográfiai jellemzőiket és personákat. Jegyezd fel, hogy a csapatodból ki felelős miért és az eddigi legsikeresebb posztokat, stratégiákat. Mindenképp figyelj oda a hiányosságokra és a fejlesztési lehetőségre.
- A vizsgálódás közben jegyezd fel, hogy melyik oldalon milyen gyakoriak a posztok és az analitikák segítségével próbáld meghatározni, hogy mikor a legideálisabb a tartalmak közzététele.
- Határozd meg a content mix-et!
- Gondolkozz el azon, hogy milyen típusú médiatartalmakat szeretnél közzétenni a különböző csatornákon. Erre léteznek már bevált marketing stratégiák, mint például a a “harmadok szabálya” vagy “80-20 szabály”. Az első esetben a közösségi médiában megosztott tartalmak egy harmada promótálja a vállalkozást, egyharmada megosztásokat tartalmaz az iparágból származó jelentős személyektől, az utolsó egy harmadban pedig a követőkkel való személyes interakción van a hangsúly. A második esetben egyszerűbb a felosztás. A lényeg, hogy a posztok 80%-ában informálsz, edukálsz és szórakoztatsz a maradék 20% pedig promóció. Válaszd azt, ami a cégednek leginkább megfelelő!
- Döntsd el, hogy mi szerepeljen a naptárban!
- Ne feledkezz meg az ünnepekről, eseményekről – ne érjen válatlanul a karácsony, a húsvéti nyuszi vagy a fagyi világnapja,
- Egy kisebb vállalkozás és egy nagy multi igényei és feladatai nem lesznek egyenlőek, Ezért fontos, hogy a tartalmakat a saját igényeidnek megfelelően alakítsd ki. Jegyezd le a funkciókat és azon információkat, amelyek a leghasznosabbak számodra!
- Az alapvető dolgokon kívül, (mint az időpontok, kreatívok stb.) vedd számításba a platform specifikus formátumokat (pl. Reels videó, Sztorik, szavazások) és a geográfiai célzást. Valamint, hogy fizetett vagy organikus posztokról van szó, illetve jóvá lettek e már hagyva?
- Hívd meg a csapatodat!
Onnan tudod, hogy jó munkát végeztél, hogy mindenki számára érthető és világos a kalendárium. Hallgasd meg a visszajelzéseiket és az alapján változtathattok úgy, hogy mindenki elégedett legyen. A naptárad a céggel együtt fog változni és alakulni, ezért ne félj az újratervezéstől!
Mivel töltheted fel már az év elején?
Az év elején a tartalomnaptárba bekerülhetnek az alábbi elemek:
- Ünnepi és szezonális események: év elején érdemes előre beütemezni a különböző ünnepekhez és szezonális eseményekhez kapcsolódó tartalmakat, mint például Valentin-nap, Húsvét, Anyák napja, vagy a nyári szabadságok.
- Fontos dátumok és események: évfordulók, fontos vállalati események, termékbevezetések, konferenciák és egyéb jelentős dátumok előre tervezése.
- Marketing és értékesítési kampányok: Az év elején tervezett promóciók, különleges ajánlatok és marketing kampányok időzítése.
- Nevezetes napok, világnapok: Például a Föld napja, Nőnap, Környezetvédelmi Világnap, stb. Ezek a napok kiváló alkalmat nyújtanak releváns és aktuális tartalmak megosztására.
- Blogbejegyzések: Szakmai blogbejegyzések, oktató videók, webináriumok és egyéb oktató jellegű tartalmak tervezése.
- Közösségi média témák: A közösségi média platformokra szánt speciális tartalmak, mint például #ThrowbackThursday posztok, interaktív tartalmak, közösségi média kihívások vagy versenyek.
- Havi témák és kihívások: Minden hónapra specifikus témák vagy kihívások meghatározása.
- Visszajelzések: Ügyfelek sikertörténeteinek és esettanulmányoknak a megosztása, amelyek bemutatják a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak hatékonyságát.
- Influencer és partner tartalmak: Együttműködések és kampányok tervezése influencerekkel vagy üzleti partnerekkel, amelyek növelik a márka láthatóságát és elérését.
Milyen oszlopokat érdemes feltölteni a tartalomnaptárban?
Egy hatékony tartalomnaptár létrehozásához fontos, hogy megfelelő oszlopokat tartalmazzon, amelyek segítenek a tartalom tervezésében, szervezésében és követésében. Íme néhány kulcsfontosságú oszlop, amelyeket érdemes belefoglalni a tartalomnaptárba:
- Dátum: A tartalom közzétételének pontos dátuma. Ez magában foglalhatja a napot, hetet vagy hónapot is, attól függően, hogy milyen gyakran tervezel tartalmat közzétenni.
- Tartalom típusa: Ez az oszlop jelöli, hogy milyen típusú tartalomról van szó – blogbejegyzés, közösségi média poszt, videó, podcast, hírlevél stb.
- Cím/Téma: A tervezett tartalom címe vagy témája. Ez segít abban, hogy gyorsan áttekinthesd, miről fog szólni az adott tartalom.
- Célközönség: Az a célközönség, akik számára a tartalom készül. Ez segíthet a tartalom relevánsabbá tételében a különböző célközönségek számára.
- Kulcsszavak/SEO: A tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavak vagy SEO elemek, amelyek segítenek a tartalom online láthatóságának növelésében.
- Felelős személy: Az a személy vagy csapat, aki a tartalom létrehozásáért felelős.
- Státusz: A tartalom előállításának jelenlegi állapota – pl. tervezés alatt, írás alatt, szerkesztésre vár, közzétéve stb.
- Közzétételi platform: Az a platform, ahol a tartalmat közzéteszik – pl. weboldal, Facebook, Instagram, LinkedIn stb.
- Interakciók/Célok: A tartalomhoz kapcsolódó célkitűzések, pl. megtekintések száma, megosztások, hozzászólások, konverziók.
- Visszajelzések/Mérések: Az oszlop, ahol a közzétett tartalomhoz kapcsolódó visszajelzéseket és méréseket rögzítheted.
- Megjegyzések/További információk: Bármilyen további információ vagy megjegyzés, ami segíthet a tartalom jobb megértésében vagy hatékonyabb kezelésében.
Milyen eszközöket használhatunk a tartalomnaptár elkészítéséhez?
A tartalomnaptár elkészítéséhez számos eszköz áll rendelkezésre. Íme néhány népszerű és hasznos eszköz, amelyeket érdemes megfontolni:
- Google naptár: Egyszerű és könnyen hozzáférhető eszköz, amely lehetővé teszi a tartalmak a határidők nyomon követését.
- Trello: Egy vizuális projektmenedzsment eszköz, amely kártyákat és táblákat használ a feladatok és tartalmak szervezésére. Különösen hasznos a csapatmunkához és a feladatok állapotának követéséhez. – Mi nagyon szeretjük!
- Asana: Egy másik népszerű projektmenedzsment eszköz, amely részletes feladatlistákat és projektterveket kínál, valamint lehetőséget biztosít a csapatmunka és a kommunikáció hatékony kezelésére.
- Microsoft Excel vagy Google Táblázatok: Ezek az alapvető táblázatkezelő eszközök kiválóan alkalmasak a tartalomnaptárak egyszerű létrehozására és kezelésére. Rugalmasak és testreszabhatóak.
- Hootsuite vagy Buffer: Ezek a közösségi média menedzsment eszközök lehetővé teszik a tartalom ütemezését és követését különböző közösségi média platformokon.
- Evernote vagy Google Dokumentumok: Ezek az eszközök kiválóan alkalmasak ötletek gyűjtésére, vázlatok készítésére és tartalomtervezésre.
Tartalomtervezésre fel! Hajrá!
☑️ December 29. Tartalomnaptár blog pipa