Csengőszó kifulladásig avagy 7+1 karácsonyi marketingtipp az évvégi hajrához
november 26, 2022
Ugyan még éppen a novembert tapossuk, de a karácsonyi kampányokat már bőven érdemes ilyenkor elindítani, hogy a termékeitek csengőszóra a fa alá érkezhessenek. Ebben a blogcikkben most 7+1 marketingtippet hoztunk nektek ahhoz, hogy megkönnyítsük a karácsonyi hajrát.
1. Girlandok és mikulások mindenhol
Az ember vizuális lény. Így bár unásig ismételt, de mégis kihagyhatatlan lépés az, hogy december elején karácsonyi díszekbe öltözteted a boltodat, a közösségi oldalaidat, a hírleveledet, az ajándékkártyáidat és esetleg még a dolgozóidat is. Ezt még akkor is érdemes megtenned, ha nem olyan terméked van, ami kifejezetten potenciális karácsonyi ajándék, hiszen ez az ünnep a hangulatról is szól.
2. Szállingózzanak a karácsonyi kifejezések!
Érdemes a karácsonyi kommunikációt is hívószavak köré építened. Használd sűrűbben az ünnephez kapcsolódó kifejezéseket a posztjaidban, hírleveleidben. A melegséget, ünnepi hangulatot kifejező szavak lehet, hogy elcsépeltnek tűnnek, de egy kis turbózással mégis megragadhatod velük az online figyelmet. A legegyszerűbben úgy tudod ezt megtenni, ha a posztjaidban, hírleveleidben megpróbálsz az érzékszervekre, illetve az érzelmekre is hatni. De ne feledd az alapszabályt, hogy lehetőleg legyél mindig egyszerű és rövid.
3. Vajon mit rejt a Mikulás puttonya?
A karácsonyi kampány elengedhetetlen része, hogy te is megajándékozd a vásárlóidat. Ez lehet egy karácsonyi nyereményjáték vagy egy jelképes apróság a vásárlásuk mellé. Ezzel a gesztussal sokat tehetsz a vásárlói elköteleződésért. A jó benne az, hogy nem is kell a beharangozásához óriási kreativitás, hiszen a téma nagyon adja magát.
4. Építs a várakozásra!
A karácsony nemcsak arról a néhány december végi napról szól. Az adventi várakozás hangulatát is kihasználhatod például azzal, hogy indítasz egy adventi kihívást vagy egy alternatív adventi naptárat.
5. Ajándékötletek 10-12 éveseknek
Könnyítsd meg a vásárlóid dolgát! Rendezd át a webshopodat úgy, hogy legyenek benne egyértelmű karácsonyi kategóriák. Ha ötletes és jól átlátható gift guide-od van, akkor azt még a közösségi médiás kommunikációdban is felhasználhatod. Ugyanezt egy fizikai üzletben is megteheted azzal, hogy egy helyre gyűjtöd a slágertermékeket, például egy karácsonyi díszbe öltöztetett polcra. De csinálhatsz például karácsonyi szetteket is úgy, hogy összecsomagolsz egymáshoz illő termékeket.
6. Kell-e az akció?
Nagyon sokan indítanak a karácsonyi kampányuk részeként valamilyen akciót. Ez nem rossz ötlet, de nem feltétlenül árakcióban érdemes ilyenkor gondolkodni, hiszen az emberek többsége karácsonykor így is – úgy is megvásárolja az ajándéknak kiszemelt terméket. Árakció helyett választhatod azt, hogy ingyenessé teszed a szállítást vagy a díszcsomagolást, esetleg kiterjeszted a garanciát a termékedre.
7. Határidős hírlevél
Érdemes munkát fektetni egy tájékoztató e-mailbe is, amelyben arra figyelmezteted a vásárlóidat, hogy mi az a rendelési határidő, ami még karácsonyig biztosan odaér. Ehhez a levélhez ajánlatokat is csatolhatsz, hogy elcsíphesd az utolsó pillanatos vásárlókat is.
+1 Jótékonykodj!
A karácsony a jótékonykodás időszaka is. Keress te is egy szervezetet, akinek szívesen segítenél, és ajánlj fel nekik minden vásárlás után valamekkora összeget. Ha fizikai boltod van, akkor rendezhetsz gyűjtést is például csokikból, száraz élelmiszerekből, amelyeket aztán eljuttathatsz a kiválasztott szervezetnek. Ráadásul egy ilyen akcióval rögtön két legyet üthetsz egy csapásra: amellett, hogy jó színben tűnsz fel a vásárlóid előtt, még a heti közösségi médiás posztjaid egy része is meglehet belőle.
Ha esetleg bealudtad a készülődést...
…a decembert akkor is érdemes marketing szempontból kihasználnod, ha idén nem öltél kellő időt és energiát abba, hogy tudatosan felkészülj rá.
Egy Mikulás napi villámakció vagy az adventi vasárnapokra felfűzött játéksorozat, egy decemberi ingyenes kiszállítás vagy esetleg egy ingyenes díszcsomagolás még megpörgetheti az éved utolsó hónapját!