Karácsonyi kampányok a nagyvilágból

november 23, 2022

A Black Friday okozta fáradalmak után nincs sok ideje pihenni a vállalkozásoknak, hiszen az igazán jó karácsonyi kampányok tervezését már novemberben érdemes elkezdeni. Nem kell azonban nagyon megijedni a feladattól, hiszen már egy pár egyszerű de egyedi ötlettel feldobhatjuk a termékeinket vagy szolgáltatásainkat, nem muszáj egyből mindenkinek megváltani a világot egy Coca-Cola léptékű karácsonyi kampánnyal. 😊 Ha egy kis inspirációra van szükségetek, olvassatok tovább!

1. Az Erste Bank karácsonyi reklámfilmje

A bank a „Mi lenne a karácsonnyal szeretet nélkül?” című kisfilmjével rukkolt elő 2018 karácsonyára. A videó az ünnep legfontosabb üzenetét, a feltétel nélküli szeretetet közvetíti. A vállalat ezzel a filmmel ezt az értéket és érzést szerette volna a márkához kötni, elhelyezni a fogyasztók fejében azt, hogy az elfogadás és a szeretet fontos értékek a banknak. Ebből a példából is láthatjuk azt, hogy az ünnep kapcsán érdemesebb inkább a márkaépítésre koncentrálni ahelyett, hogy egyszerűen csak a termék reklámokra vagy az akciókra támaszkodnánk.

2. A Westjet karácsonyi csodája

A Westjet légitársaság egy igazán különlegesen meglepetéssel kedveskedett az ügyfeleinek. A repülőgépük felszállása előtt megkérdezte utasait, hogy mi az az ajándék amire igazán vágynának. A landolásuk után pedig ott fogadták őket ezek az ajándékok. Egytől egyig mindenki nagyon örült az ajándéknak, az is, aki nagyképernyős tévét kapott, de az is, aki csak egy pár meleg zoknit. Az akció nem múlt el nyomtalanul, még évekkel később is benne volt a köztudatban ez a történet a légitársaságról, aki meglepte az utasait. Az ünnep során mi is hasonlóan meglephetjük ügyfeleinket bármilyen aprósággal, a várt hatás biztosan nem fog elmaradni!

3. Manner karácsonyi kiadású nápolyi

A Manner megmutatta azt, hogy sokszor nem kell túlgondolni a vállalat karácsonyra hangolását. A sokak által ismert és szeretett nápolyit díszítették fel karácsonyi mintákkal, ezzel tökéletes ajándékot létrehozva. Könnyen elleshetjük és megvalósíthatjuk ezt a praktikát mi is, hiszen nem igényel nagyobb beruházást vagy időráfordítást sem, azonban annál több szem megakadhat a mi különlegesen díszített vagy csomagolt termékünkön a boltokban!

4. Ferrero: egyszerű, de örökzöld

A Ferrero egy egyszerű de időtálló ötlettel rukkolt elő, amelyet évről évre láthatunk a polcokon karácsonykor. Ez a Rocher karácsonyfa, amely egy fenyőfa alakú díszes csomagolásban kínálja a jól ismert édességet. Az ötlet sikeressége mutatja ebben az esetben is alátámasztja, hogy nem feltétlenül a legbonyolultabb megoldást kell keresnünk, néha a legegyszerűbb a legjobb!

5. A Starbucks karácsonyi ajándékozása

A Starbucks üzletlánc méltán híres a teljesen egyedi és hihetetlenül kreatív marketingtevékenységéről. Amellett, hogy minden évszakhoz kacsolódóan új italaik jelennek meg és új design-t kapnak a Starbucks üzletei, egyéb különleges ajánlatokkal is vonzzák a vevőiket. Karácsonyi kampányuk során értékes nyereményeket sorsoltak ki a #repcupcontest hashtaget használók között, ezzel hatalmas aktivitást generálva. Szerveztek egy úgynevezett „Redcup day”-t is, amely során egy piros Starbucks bögrével ajándékozták meg vevőiket karácsony alkalmából. A nyereményjátékok hasznos eszközök lehetnek egy vállalat számára az év egésze során, karácsonyi köntösbe bújtatva pedig még nagyobb sikert arathatnak.

6. Nespresso adventi kalendárium

Az adventi kalendáriumokról általában mindenkinek elsőre a kis csokoládéfigurákkal töltött gyermekeknek készült ajándék jut eszébe. Az utóbbi időben azonban felkapott trenddé vált a felnőtteknek szóló kalendáriumok készítése, amelyekben csokoládé helyett például sminktermékek vagy ékszerek vannak elrejtve. A Nespresso azonban egy egészen új vonalat hozott be a karácsonyra várás világába azzal, hogy kávékapszulákkal töltötte meg a kis ablakokat. Az alkotás során még Pierre Hermével, a híres cukrászséffel is együttműködtek, akivel közösen három limitált karácsonyi kapszulát is kifejlesztettek. Az ilyen egyedi alkotások mindig megragadják a különlegességre vágyó fogyasztók figyelmét.

A decembert akkor is érdemes marketing szempontból kihasználnod, ha idén nem öltél kellő időt és energiát abba, hogy tudatosan felkészülj rá. Egy Mikulás napi villámakció vagy az adventi vasárnapokra felfűzött játéksorozat, egy decemberi ingyenes kiszállítás vagy esetleg egy ingyenes díszcsomagolás még megpörgetheti az éved utolsó hónapját. A jövő karácsonyi kampányokat pedig lassan elkezdheted felépíteni! 🙂

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.