Húsvéti kampányok – ötletek a nagyvilágból

április 10, 2022

Közeledik a húsvéti hosszú hétvége, ezért úgy gondoltuk, hogy összeszedünk néhány ütős húsvéti kampányt az elmúlt évekből, amelyekből inspirálódhatunk a következő nyuszis kampányra.

Cadbury: Ne edd meg a csokitojásodat (2022)

A  Cadbury évről-évre izgalmas húsvéti kampányokkal készül, az idei akció főszereplője egy limitált kiadású, félig fehér- és félig tejcsokoládé tojás,  amely lehet, hogy nincs aranyból, de megtalálójának 10 ezer fontot érhet abban az esetben, ha meg tudja állni, hogy megegye! A kampány keretein belül összesen 148 tojás vesz részt a játékban, ebből 6 db 10.000 fontos tojást rejtettek el 6 különböző üzletben (Asda, Co-op, Tesco stb.), emellett 3 db 5000 font, 4 db 1000 font, 12 db 500 font és 123 db 50 font értékű tojás várja, hogy rátaláljanak a játékban résztvevő üzletekben. A nyeremény átvételéhez el kell küldeni az “meg nem evett” tojás képét, amiről nem tudott egy külföldi diák, aki jóízűen elfogyasztotta, majd kidobta a csomagolást, utána, az Instagramon lapozgatva vette észre, hogy 10.000 fontos tojással töltötte meg a desszert rekeszét, ami egyébként a tandíja felét jelentette volna.  Tehát, ha éppen Angliában jártok és Cadbury Creme Egg-et vásároltatok, akkor figyeljetek, egyébként június 17-ig lehet átvenni a nyereményeket, amihez a szükség van a csomagolás belsejére nyomtatott telefonszámra és természetesen az ép tojás fotójára 🙂

Deliveroo: Trónok harca sárkánytojások (2019)

2019 húsvétja egybeesett az év egyik legmeghatározóbb sorozatának, a Trónok harcának utolsó évadával, amit a  brit Deliveroo ételszállító cég  jó érzékkel felhasznált. Hogyan? Limitált kiadású Trónok harca csokoládé sárkánytojásokat dobott a piacra, melyet április 14-től, azaz Trónok harca záró évadának premierjétől április 21-ig, húsvét vasárnapig érhettek el a vásárlók. A tojások fair trade fehér csokoládéból készültek, kézzel festették őket és az Egyesült Királyság bizonyos kiválasztott városaiban vásárolhatták meg.

Miért volt jó választás? A Deliveroo teljesítette a legfontosabb feladatot: felmérte és megismerte a célközönségét! Tudja, hogy a vevői a Trónok harcát nézik és közben házhoz rendelik kedvenc ételeiket. Te mennyire ismered a vevőidet?

IKEA: Lapra szerelt húsvéti nyuszi (2019)

Minden marketingaktivitás aranyszabálya, hogy illeszkedjen a márkához, ne akarjunk ráerőszakolni semmit. Az aktuális trendeket, szezonális eseményeket olykor nehéz megfogni, de az IKEA zseniálisan megoldotta a kihívást a Vårkänsla  nevű húsvéti csokinyuszival. Bár első gondolatra talán nem ugrott volna be, hogy milyen közös metszéspont fedezhető fel a lapra szerelt bútorok és a húsvéti csokiállat között, de a végeredmény nem mindennapi. Egyszerre kreatív, megdöbbentő és vicces + megragad az emberek fejében és erősíti a márkahűséget. Egyébként idén is több háztartást gazdagíthat Vårkänsla kis hazánkban is, hiszen elérhető az áruházban, de csak személyes vásárlás során, a webshopon keresztül nem rendelhető. 

HOFER: Egyszerű, de nagyszerű (2013)

Nem kell mindig világmegváltó, Vårkänsla-nyuszi szintű ötletekre gondolni, ha a húsvéti megjelenésünket tervezzük.  A HOFER egy rendkívül egyszerű, letisztult, de mégis ötletes “bagett-nyuszifüllel” készült a húsvétra. Egyébként ez a “nyuszifüles”-stílus több márkánál is megfigyelhető (pl.: Subaru, Wilkinson), érdemes inspirálódni nem kell egyből hatalmas varázslatra gondolni 🙂

 

Ha már fülek , akkor érdemes megemlíteni a Kafer  plakátját, amelyen két csokinyuszi beszélget. Az egyik kellemes húsvéti ünnepeket kíván a másiknak, azonban a másik nyuszi nem hallja a köszöntést, mert valaki megette a csokoládé füleit. Szintén egyszerű, de mégis azokhoz a rutinos csokinyuszi-fogyasztókhoz szól, akik szintén a fülekkel kezdik 🙂

KÖLNER ZOO: tojások a természetben, avagy nem csak a nyúltojásoké a húsvét (2011)

Egyik személyes kedvencem a Kölni Állatkert  húsvéti kampánya, melyben fehér tojásokat festettek különböző állatoknak: bagolynak, orángutánnak, halnak, pingvinnek, flamingónak és krokodilnak. Egyszerűen nem lehet nem észrevenni és biztosan megállsz a görgetésben, ha ilyet látsz!

STABILO: emelkedj ki (2009)

Szövegkiemelőként talán nem nagy elvárás, hogy kiemelkedjünk a “tömegből”, ezt használta ki rendkívül kreatív módon a STABILO is, amikor a sok csokimikulás közül, húsvét alkalmából, kiemelkedik egy csokinyuszi. 🙂

TIPP – mivel készüljünk a húsvétra?

A húsvéttal kapcsolatos szimbólumokat, mint például a nyuszi és a tojás érdemes saját megjelenésünkre formálni és felhasználni a kommunikáció során, de hogyan tegyük mindezt?

Készítsük fel a honlapunkat! 

  1. Tegyünk ki húsvéti menüpontot, amelyen keresztül elérhető a szezonális ajánlatunk. Fontos, hogy jól látható helyen, feltűnő CTA-gombot használjunk.
  2. Ha nem elégszünk meg egy menüponttal, akkor jöhet egy figyelemfelkeltő banner.
  3. Játszhatunk a színekkel és a betűtípusokkal: pl. javasolt a tavaszias pasztell színek használata.
  4. Indíthatunk virtuális tojáskeresést.
  5. Készítsük fel a landoló oldalunkat a különböző kampányokból érkező érdeklődők számára, legyen összhangban a többi aktivitásunkkal (kampány, kupon, hírlevél stb.)

Használjuk a közösségi médiát! 

  1. Az ünnepek előtt 2-3 héttel indítsunk kampányt, amely egységes formában bemutatja a húsvéti termékeinket, promócióinkat, húsvéti csomagokat, stb.
  2. Használj hashtag-eket az aktuális kampányodhoz!
  3. Nem kell kapkodni és hirtelen mindenhol jelen lenni. Használd a jól bevált csatornákat és igazítsd hozzájuk a tartalmat!
  4. Készítsünk videós tartalmakat.  Az év többi, kevésbé ünnepi, napjain is jobban teljesítenek a videók, miért pont most hagynánk ki?
  5. Jelentkezzünk értékes tartalmakkal: húsvéti receptek, hogyan szórakoztassuk a gyerekeket a hosszú hétvége alatt, saját készítésű tojásdekorációk, húsvéti kampányok bemutatása stb.

Öltöztesd fel webshopod! 

  1. Minden igaz, amit a honlapnál írtunk + ha a termékünk/szolgáltatásunk engedi, akkor nyugodtan egészítsük ki húsvéti elemekkel a termékmegjelenéseket.
  2. A termékcsomagoláson is megjelenhetnek a márkánkhoz illeszkedő húsvéti dekorációk.
  3. Tegyél egy kis ajándékot a virtuális kosárba, pl. amit egyébként nem tud megvásárolni a webshopon, de most a húsvéti promóció idején ajándékba megkapja.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánunk!

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2022 Innoversity, minden jog fenntartva.