Posztolni, de miről? 9+1 posztötlet vállalkozóknak

február 11, 2022

9+1 poszttípus, avagy posztolni nem ördöngösség

Manapság azt már minden friss vagy épp régi motoros vállalkozó tudja, hogy posztolni, tartalmat gyártani szinte kötelező a közösségi média felületein. De még mindig nagyon sokszor látjuk azt, hogy az alapvető szabályokat és filozófiát be nem tartva árad, vagy sajnos épp, hogy nem árad a tartalom a közönségre. Ezért arra gondoltunk, hogy hozunk nektek néhány ötletet, hogy miről is érdemes tartalmat gyártani a vállalkozásoddal kapcsolatban.
Mielőtt azonban megnézzük, hogy mi lehet a téma, vegyük át a hogyanját is a posztolásnak! Szerintünk ugyanis van 3 fontos alapszabály, amit mindenképp érdemes szem előtt tartanod, amikor nekiállsz ennek a munkának:

1. Posztolj rendszeresen! Ne forduljon olyan elő, hogy egy hétre eltűnsz a felületeidről. Heti 2-3 posztot érdemes összehozni, hogy ne essen vissza az oldalad elérése. Pár órás különbséggel viszont soha ne tegyél ki semmit, mert az egyik tartalom egyszerűen feleszi a másikat, és nem jut el az üzenet a közönségedhez.

2. Egy nagy, jó minőségű kép mindig jobb, mint sok kicsi és rossz minőségű.

3. Soha ne eladni akarj! Inkább adj magadból először valamit, így bizalmat építesz, és amikor eljön a pont a vásárlód életében, hogy szüksége lesz egy jó fodrászra, marketingesre vagy egy újabb konyhabútorra, akkor hidd el, hogy eszébe fogsz jutni. Ráadásul, ha egyszer már eladtál neki, akkor is valahogyan meg kell tartanod az érdeklődését. Egy újabb vásárlásra ösztönző poszttal ez nem biztos, hogy menni fog.

Nézzük, milyen poszttípusok vannak!

A fenti  alapszabályokon túl jön a legfogósabb kérdés, amivel a hozzánk forduló vállalkozások szembesülnek. A heti 2-4 poszt ugyanis rengeteg ötletet, kreativitást és változatosságot kíván meg, ami feladhatja a leckét a tartalomgyártásba ugróknak. Ezért most összegyűjtöttünk néhány poszttípust, amelyek abban segítenek, hogy a követőid felé bizalmat építs, megkedveljenek téged és a márkádat. Íme a 9+1 tipp:

1. A listák:

Az emberek imádják a listákat. Látod, te is rákattintottál erre a cikkre. Gyűjts össze néhány hasznos tippet, tanácsot a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Szedd pontokba, és már kész is az első típusú posztod. Például, ha fodrászként dolgozol, akkor adj 5 tippet, hogy hogyan kerülhetik el az ügyfeleid a törött hajvégeket. Ha vállalkozásfejlesztéssel foglalkozol, akkor dobj fel 3 elgondolkodtató kérdést, amely egy vállalkozásalapítást meg kell, hogy előzzön.

possztípusok

2. Ti küldtétek, rólunk mondtátok

A pozitív visszajelzéseket mindig érdemes kitenni az „ablakba”. Egyrészről jó képet fest a vállalkozásodról, építi a vásárlóid bizalmát, hiszen az emberek mindig megnézik a referenciákat. Másrészről heti egy posztot ki is lőhetsz vele.

Rólunk mondtákRólunk mondtákRólunk mondták

3. Kulisszatitkok és a csapat

Az emberek általában imádnak bekukucskálni a függöny mögé. Add meg nekik a lehetőséget. Mutasd be, hogy hogyan zajlanak a mindennapjaitok. Ki az ember a termék, vagy a szolgáltatás mögött? Hogyan készül a terméked? Hogy néz ki a raktár? Hogyan készíted elő a szolgáltatásaidat? Az sem baj, ha csak egy kis íróasztalod van, azt is megmutathatod. Haladók akár videóval is próbálkozhatnak.

4. Gyakori kérdések

Adj át információt arról, hogy hogyan tud nálad rendelni, milyen garanciát adsz, hogyan oldod meg a szállítást stb. Lehet, hogy idáig nem tartottad ezeket fontosnak kiemelni a kommunikációdban, de hidd el, a vásárlóknak fontos tudnia, hogy mi fog történni velük.

5. A történeted

Az emberek szeretik az életszagú sikertörténeteket. Meséld el, hogyan lettél vállalkozó. Honnan indultál és miért épp ez a terméked, a szolgáltatásod. Ez utóbbit kihegyezheted egyébként arra is, hogy hogyan tudsz ezzel a vásárlóid problémáján segíteni.

6. Edukációs tartalom

Kellenek azok a típusú posztok, amikkel tanítasz valamit a termékedről vagy szolgáltatásodról. Szintén bizalmat építesz vele, és tágabb perspektívába tudod helyezni vele magadat a vásárlóid szemében. Nagyon népszerű tartalomtípus, érdemes benne gondolkodni.

edukációs poszt

7. Blog

Ha már egyszer energiát fektetsz abba, hogy blogot is írsz, akkor miért ne húznál le róla rögtön két bőrt? Ne titkold, oszd meg az oldaladon, ha új blogcikk került fel a felületedre.

8. Közönségkapcsolat

Vond be játékokkal vagy kérdésekkel a közönségedet a vállalkozásodba! Indíts játékot, vagy legyen heti kérdésed hozzájuk. Az ilyen típusú tartalmaknál azonban mindig figyelni kell az aktuális közösségimédia-szabályokra. Jelenleg például egy játéknál nem kérhetsz megosztást és más személyek megjelölését sem.

játékJáték

9. Mérföldkövek

A mérföldköveknél az életben is mindig megállunk egy-egy pillanatra. Hálásak vagyunk érte, megköszönjük, megünnepeljük. Ez ugyanúgy igaz a vállalkozásodra is. Állj meg néha, és ünnepeld magad egy kicsit. Nem kell hozzá különösebb indok, útjára indult az 50. terméked, ma fested pályafutásod 500. haját, vagy ma egy éve, hogy úgy döntöttél, belevágsz a vállalkozói létbe.

+1: Az ünnepek

Az ünnepek, világnapok a posztolás abszolút jolly jokerei. Nagyon szépen rájuk lehet kapcsolódni és az a jó bennük, hogy fix a dátumuk, így lehet rájuk előre készülni.

autómentes napFöld napjaPoszttípus

Reméljük ezekkel az ötletekkel sikerül felpörgetned a tartalmaidat. Ha azonban úgy érzed, hogy még mindig segítségre lenne szükséged, keress minket bizalommal!

Amit még érdemes fejben tartani...

Ne felejtsük el, hogy a Facebookra elsősorban szórakozni jönnek az emberek, nem vásárolni, éppen ezért nem szeretik a felhasználók, ha nagyon „nyomulunk”! Ennek megfelelően a bejegyzéseknek is változatosnak kell lennie, a saját termékek/szolgáltatások bemutatása csak egy része a kommunikációnak…megsúgom, nem a nagyobb része.

Egységes kinézetre törekedjünk, egységes betűtípus, a logó mindig legyen látható. Így már azonnal azonosíthatóvá válik a vállalkozás, amint megjelenik a hírfolyamban. A legnagyobb öngól, ha jó posztokkal a versenytársaink karjaiba toljuk a potenciális vevőinket!

Dr. Imreh-Tóth Mónika - ügyvezető, adjunktus és Anya :)

© 2024 Innoversity, minden jog fenntartva.